Saturday, January 1, 2011

Dua.Kosong.Satu.Satu

Assalamualaikum ...







Happy New Year guys!!! 2011.. alhamdulillah ALLAH memberi peluang untuk aku teruskan usaha untuk memperbaiki kelemahan diri aku lagi pada tahun baru ni insyaALLAH...

setiap kali aku type n3 new year.. aku akan baca n3 sebelum2 ni, at least baca n3 new year tahun lepas... aku bersyukur kerana tahun ini aku type n3 new year dengan berkobar2, dengan lapang hati, dengan ceria, dengan rasa syukur.. dan dengan bahagia.. alhamdulillah...

azam?? erm.. dun have la.. setiap hari aku akan cuba mengurangkan kesilapan hari semalam je.. cuba untuk tak takut dengan risiko... doakan aku murah rezeki key.. azam ek? erm.. kalau nak tahu azam aku.. erm.. aku mahu membahagiakan orang yang tersayang skang.. okey, skema tak azam?? tetiba dapat azam baru tengah type n3 ni kekekeke..

sekarang ni apa yang perlu aku buat adalah tune balik niat kasi betul.. dah banyak terpesong nie.. berdoa supaya Allah memelihara iman aku.. dunia makin mencabar, banyak sangat asakan kat iman aku nie.. aku kan manusia yang lemah, tapi tak gigirl tau kakakaka...

kerjaya.. alhamdulillah.. beransur pulih.. kalau tahun lepas mental sekejap aku dengan task yang Allah bagi.. tapi ujian Allah tu lah yang berjaya membuat hati aku bergetar untuk terus mengingati-NYA.. tanpa ujian2 dari-NYA mungkin hati aku beku.. Nauzubillah...

Jiwang sikit jom!
orang sekelilinglah yang akan menentukan jatuh bangunnya hidup.. akal dan hati pula penentu siapa yang mampu mempengaruhi hidup.. perlu berani katakan YA dan TIDAK mengikut pertimbangan akal dan hati..

aku dah berjaya lakukan untuk katakan YA dan TIDAK mengikut akal dan hati aku.. "ikut hati mati.. ikut rasa binasa" tak lah!! just kene combine hati+rasa+akal.. then tawakal..

JOM tengok depan.. tak payah dok toleh2 belakang dah.. yang lepas tu lepas la.. tak payah nak menyesal2.. nak ungkit2.. nak emosi2.. nak salah2kan orang tu orang ni.. salahkan keputusan lepas..

kejar yang kat depan ni.. orang lain dok berlari ke depan.. ko dok nangis2.. emosi2 terduduk.. kalau nak duduk pun, duduk kat eskelator naik ke atas.. bergerak gak kakaka... kene pandai pilih port duduk gak der.. kalau ko berjalan sama arah eskelator tu bergerak , lagi cepat ko sampai ke atas.. insyaALLAH.. apa punya metafora daaa.. kakakaka.. oklah!!

SELAMAT TAHUN BARU || HAPPY NEW YEAR

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin