Monday, January 18, 2010

Saat Genting

Semuanya bermula dengan 1 panggilan telepon...

tenenenet.. tenenet.. teneneneneeeet~ (aku type betul2 megikut rentak ring tone aku tau)

aku : hello
budak kecik : akak nak release tension tak??
aku : hah!!? (gilo apo budok ni)
budak kecik : bla.. bla.. bla.. genting.. bla.. bla.. bla.. release tension.. bla.. bla.. free..
aku : free??!! ok deal!
budak kecik : akak kan suka berjalan tu pasal ajak akak..
aku : erk!!~

lepas sarapan.. semua drift naik genting.. semua kereta laju2 nak mampos.. terkedek2 gothy 1.3 aku nak kejo.. sampai aku jerit dalam keta "nanti la korang.. aku beli keta 1.6 gak!! arggghhh!!!!!" hope gothy tak kecik ati.. tu time aku stress dengan drifter2 tu je.. i lof u gothy!!
sampai di puncak.. terus masuk outdoor game.. memula aku feel biasa2 je.. tengok keliling.. erm~ layan je la..


:: Pirate Ship ::


kapal yang berhayun sehingga hampir 90 darjah.. aku dengar banyak jeritan2 gedik.. setiap jeritan aku confuse.. time kapal tu berhayun.. aku pandang muka setiap penghuni kapal dengan tenang.. HUH!! GEDIK!!


:: Spinner ::


buai pusing2, wah yang ni aku agak xcited.. tak la sebangang kapal tadi.. aku turun dari game tue.. aku langgar seorang makcik pening dalam keadaan pening.. dah macam mabuk berendi.. aku layan menatang ni 2 kali.. sila kagum..


:: Cork Screw ::


roller coster.. warghh!! ni baru jiwa aku... ganas.. xtream.. kejam.. ngeri..!! bila sampai kat garisan tamat.. aku cakap "laaa.. kejapnyee.. pendek je track dia".. macho betul rasanya ketika melafaskan bait2 kata tu..aku layan menatang ni 2 kali gak.. sila kagum sekali lagi..


:: Space shot :


space shot.. ni sangat.. sangat.. sangat.. (ulang sampai muntah) XTREAM.. GANAS.. KEJAM.. NGERI.. CRUEL.. GOTHIC.. sampai aku rasa nak bina seketul kat depan rumah aku.. jangan risau.. aku tak kenakan bayaran.. aku cuma kenakan sebatan setiap kali korang nak naik.. mau??? aku layan menatang ni 3 kali ye anak2.. 3 kali.. tolong la kagum!


:: Cyclone ::


menatang ni ngeri.. kejam.. xtream gak.. tapi condition alat ni aku tak berapa suka.. ciri2 keselamatan dia kurang.. best tapi ngeri dia lain macam.. huhuhu!!


:: Go Kart ::


go kart.. aku naik dengan pasrah dengan ajakan.. aku berfirasat objek berenjinkan mesin rumput ini takkan dapat memuaskan jiwa macho aku.. tekaan aku betul.. pergerakannya sangat sayu.. bunyinya yang bingit tidak sepadan dengan kelajuannya yang macam siput **bi.. BAPAK SLOW MENATANG NI!!!


:: Ferris Wheel ::


menatang pusing2 cam bangang slow nak mampos.. aku ngeri tang bila tgok skru penggantung tu, aku imagine 'kalau la tercabut' grrrrr~ ok la ngeri sikit!! WAK LU!!


:: Snow ::

:: aku tak jumpa gambar dia.. malas selongkar.. aku paste je mana2 gambar snow hahaha.. ::


sebelum balik ke pangkuan keluarga masing2.. kitorang sempat layan snow.. best tang bila bercakap kuar asap je.. naik gak la gelongsor tu.. sakit montot, terhentak2.. huh!! mengenangkan hanya berdua je masuk dalam tu.. aku baling ko ais.. ko baling aku ais.. aku baling ko ais.. ko baling aku ais balik.. (sebut sampai rahang longgar) ..

malam tu tak boleh tido.. aku menggigil sampai ke subuh.. gigi berlaga2 sampai esok pagi, nyaris gigi aku tak luruh esok paginya.. nak pusing badan beralih posisi tido pun tak sanggup, sebab cadar pun sejuk.. selimut pun sejuk.. giloo giloo!! krkrkrkrkrk!

anyway thx to person yang support segala perbelanjaan untuk aku bersuka ria di Kota Keriangan kali ni.. sangat2 trimasss.. kata2 yang membuatkan aku lebih macho "tak rugi aku belanja ko mira.. memang ko main bebetul". best woooo~ apa barang layan keretapi ulat bulu.. kedek.. kedek.. kedek.. bunyi beliau!! layan la menatang berbunyi zuuuuuuuupsss~! haaaa baru hensem bak kata ex opismate aku dlu nazim!!


*nota lutut - Terima kasih kat encik man yang banje bebende lagho yang tersangat la best nie.. jerit2 macam org gile kat sana time naik menatang.. perasaannya sangat WOW!

17 comments:

nis said...

hahahahahah! entry takleh blah. sakit perot i gelak okey!!!

mabok brendi punya budak! tak bleh blah!

army4war said...

kak niz - menatang yg mabok brendi tu memang menarik gak.. sebab kita tak penah mabuk brendi.. so merasa gak la mabuk ala2 brendi hahahahahaa

bistari said...
This comment has been removed by the author.
bistari said...

arghhh!!!aku bakal pegi mlm mggu ni..
tp lepak je bkn main..
hahaha..

army4war said...

ring o - warghh!! best gak tue.. ada gak kadang2 aku wat sengal dengan adik aku..naik atas tu.. lepak sesejuk kat atas.. pas tu turun balik hehehe.. memang feel!!

stari said...

aku suka space shot sama buai. lajuuu lajuuuu buaiku lajuuuu~

asbesstos said...

bodo siot entry ko kali ni..penuh dgn keterujaan..hahaha.. lawak2... cmne ko terhuyung hayang? hahaha

camcilah said...

Flying ship kat sunway pusing 30 darjah...lagi extreme.Dia pusing slow-slow pulak tu. Sempat lar ko terkentut time dia tegak 90 darjah tu kan...
Seb baik aku tak naik. Aku kan berjiwa agar-agar. :P

Gavan-Kun said...
This comment has been removed by the author.
camcilah said...

Eh salah. Menda tu pusing 360 darjah. Bukan 30 darjah. :p

army4war said...

stari - aku suka space shot degan roller coster!! rasa cam nak bina depan umah hahahaha...

kudeng - kisah mabok brendi tu.. aku turun buai tu.. pas tue aku jalan aku langgar makcik pening.. pas tu makcik pening tu mintak sorry kat aku, padahal dua2 berlaga mabuk brendi hahaha...

camcilah - wargh!! mcm best je bunyinya wahai camcilah.. aku nak naik aku nak naik!!

*napa ramai sangat delete komen pas type ni.. cess!!

akira said...

atlast...ade pun cite pasal genting.
letih aku tunggu..hahahaha

bebetol enjoy ko..
baguhs laa.. mission incomplish
(nak release tensen ;))

aku yang tak femes said...

lambat baca entri ko... sebab aku tenggelam dalam kebizian...

kewlll ko naik space shot sampai 3 kali eh? yang aku ingat last time aku naik, terase macam nyawa aku tetinggal di awangan....

corkscrew
naik tapi pejam mata, sampai ke garisan penamat baru bukak....

iera said...

waa...takut siot main menatang extrem tu.army4way mmg power...balingan salji die pun mau lemas aku dibuatnyer..apepun memang enjoy g sane dengan akak.hilang tension sekejap(sebelum datang ofis keesokannya)

army4war said...

akira - ahaha.. enjoy sangat.. nanti kita setting key!! kalo ko pening2 sebelum aku puas main.. aku ikat ko kat rail roller coster tu nanti hahaha

cik kala - hahaha.. aku kurang mengerti nape org kata ngeri naik menatang tue.. best kan cik kala kan.. kalau berani turun KL la kita lumba sapa naik spaceshot paling banyak.. hahahaha jom!

iera - thx budak kecik coz invite akak yg cumel ni join g genting!! part best baling ais kne tepat muka iera dengan time duduk kat kerusi iera goncang pokok.. rasa mcm dalam citer witer sonata je hahahaha... enjoy lepak wif u dear..

bistari said...

best siot aku g genting baru2 ni..
siap slambe je aku poco2kan diri..
har3x..syok mmg syok dengan kegigilan tahap maksima..
pastu pepagi g turun batang kali..
mandi lak..perh..tmbh lg sejuk..
leh test g everest lak ni..wakakaka

army4war said...

bistari - k2 balik cam tak sanggup gigil time tido tu memang gigi aku tak berenti berlaga.. ko nak naik everest?? try masuk snow world tu tanpa pakai jeket dlu barang sejam dua.. kalau tak terkuncit.. ko leh try naik everest wahai sahabat.. kihkihkih..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin