Wednesday, May 19, 2010

Hospital Sungai Buloh LAGI!!?




dipendekkan cerita...

lepas serabut dengan kerja opis sampai sakit pale.. otak dah stuck tak boleh pikir dah.. aku sempat g gym seround rehatkan otak.. selesai sauna membuang toksik dalam badan (iera google tau hehehe) aku check la hp.. ada miskol dari my mom..

my mom : balik cepat.. alan sakit perut sampai berpeluh2 tak boleh bangun
aku : haaa skng jalan jem.. boleh tunggu ke..
my mom : balik je la cepat...
aku : baik.. menurut perintah..

aku semes nissah bgtau dating dengan lolo tak jadi sebab nak hantar adik aku g klinik...

lepas harungi jem.. sampai la aku ke KD..aku lepak bawah sambil tunggu adik n mak aku turun.. dalam setengah jam gak aku lepak dalam kereta... sempat la aku berangan jadi kaya.. ada rumah banglow yang ada swimming pool.. ada kereta porsche kaler merah.. perghh..

knock.. knock..!!

oopocot~
adik aku ketuk tingkap keta aku.. mak ai... gile pucat muka beliau.. badan tak boleh tegak.. dok mengerekot.. pegang tuala kesat peluh.. terkejut aku tengok keadaan dia.. lepas mak n adik aku masuk kereta aku terus drift ke klinik kat seksyen 6..

alhamdulillah orang tak ramai sangat.. lepas sorang kuar dr bilik doktor.. adik aku dipanggil masuk... aku menyebuk masuk gak..

doktor terkejut tengok keadaan adik aku...

doktor : sakit kat mana
alan : kat sini (tunjuk kat tengah2 dada)
doktor : kiri kanan dada sakit tak
alan : tak.. tapi bila tarik nafas sakit sangat..
doktor : badan awak sejuk sangat nie.. symthom mcm ni selalunya jantung.. saya kene refer awak ke hospital suspect jantung..
aku : haa!!???
doktor : biar terlebih rawat dik.. jangan terkurang rawat..
aku : angguk2 (setuju)
doktor : saya refer awak ke Hospital Sungai Buloh ek
aku : (teringat time aku xcident motor dengan nissah, kene hantar ke Hospital Sungai Buloh.. sangat ngeri layanannya di sepital itu) doktor.. hospital lain tak boleh ke..
doktor : boleh je ikut awak laa..
alan : yang paling dekat je la.. aku tak tahan dah nie..
doktor : paling dekat sungai buluh..
aku : ok ok ok...

sekali lagi aku drift ke Hospital Sungai Buloh.. berenti di wad kecemasan.. turunkan adik dan mak aku depan kaunter daftar.. aku cari parking.. lepas bagi surat dari klinik tadi.. adik aku terus di bawa masuk ke bilik kecemasan.. aku cam blur2 nak follow diorang masuk bilik kecemasan tu pas tu ada brader tu.. "cik tunggu sini ye.. biar doktor check dia dulu" aku baru tersedar.. pas tu terlintas kat kepala aku macam dalam drama melayu pulak.. dialog tu slalu ada kalau scene dia kat sepital hahahaha.. ok ok pas ni aku leh terima dialog tu kat tv pas ni.. sebab kalau kita kat sepital memang kita blur.. hehehehe...

erm... kali ni layanan diorang agak bagus la... diorang concern kat mak aku.. suruh duduk dlu.. aku berdiri jenguk2 adik aku dah kuar ke belum.. diorang suh aku duduk bersabar.. napa laaa time aku xcident dlu orang2 yang baik2 ni tak de ek.. mencik mencik.. ada ke patut dulu aku tengah cedera parah disuruh berjalan sendiri ke kaunter pendaftaran ambik nombor.. huhuhu...

rupa2nya waktu malam2 kat wad kecemasan sangat meriah dowh... sepanjang aku duduk tunggu adik aku dirawat tue.. 2 kereta datang ke wad tu dengan sangat drift.. 1 kereta bawak 3 beradik baru lepas xcident motor tak pakai helmet.. aku tengok budak tu muda lagi.. confirm tak de lesen.. dia bawak 2 adik perempuan dia pulak tue naik motor..

penunggang patah tangan berdarah2.. sorang lagi pengsan tak sedar diri.. sorang lagi bengkak tanggan je.. diorang terus dirawat depan kaunter pendaftaran.. hentikan darah yang mengalir.. balut tanggan yang patah.. kejutkan orang yang pengsan.. uit tak pernah aku tengok keadaan tue..

beberapa minit pas tue.. satu lagi kereta satria hitam drift.. ada lelaki awal 30-an kene patuk ular... steady je dia.. datang kat kaunter.. "bang saya nak rawatan.. saya kene patuk ular hitam".. ular tu tak bisa sangat kot.. cam relax je brader tue.. pelik lak aku..

adik aku pun keluar dari bilik rawatan kecemasan.. diorang suruh ke bilik lain pulak untuk mendapatkan rawatan lanjut.. lepas tunggu agak2 setengah jam nama dipanggil.. adik aku pun masuk la bilik tu.. kali ni aku masuk gak.. pasal ni just bilik rawatan biasa.. dia pun check apa yang patut kat adik aku.. bagi adik aku makan ubat pas tue.. dia suruh g bilik rawatan ke 3 pulak.. aneh jugak prosedure diorang.. bg aku sangat aneh laa.. kenapa sampai 3 bilik rawatan kene masuk.. follow je la..

lepas daftar sekali lagi dan bayar seringgit kat kaunter pendaftaran.. kitorang tunggu angka giliran pulak.. setengah jam gak tunggu.. lepas dah setengah jam.. aku pun masuk dengan adik aku...

umph.. dalam bilik kecik tu ada 2 orang doktor.. biliknya sangat sempit untuk 2 orang doktor dan 2 orang pesakit dirawat sekali gus.. doktor yang rawat adik aku lelaki.. sangat detail.. sangat berhemah.. dah bagus kot Hospital Sungai Buloh.. entah laa ikut nasib kot.. sementara doktor laki tu rawat adik aku.. sorang doktor perempuan sedang rawat pesakit yang xcident motor yang pengsan tue.. sian gak aku tengok dia...dia dah sedar.. tapi doktor panggil2 nama dia.. dia tak nyahut.. dia macam khayal je.. doktor tunjuk jari 2 depan muka dia.. tanye "ni berapa" dia tak jawap.. dia dok tengok je jari tue... doktor perempuan tu pun membebel "mcm mana la budak kritikal cam ni leh disuruh masuk bilik rawatan biasa.. dia ni kene hantar ke wad lain nie.. dia tak sedar langsung ni.." budak tu pun terus di bawa untuk rawatan yang lebih komplex.. hoish.. agak ngeri la keadaan tu.. alhamdulillah time aku xcident tu.. kepala aku tak terhantuk..

lepas check2 adik aku.. doktor cakap adik aku gastrik yang sangat teruk.. jantung dia alhamdulillah tak de masalah.. cuma doktor suruh makan ubat dalam 3 hari.. jika sakit berlarutan datang hospital balik takut disyaki ada batu dalam hempedu.. aku suh dia scan terus.. tapi dia cakap.. "hempedu bukan kritikal so tak boleh scan skang.. "erm... kene tunggu kritikal dulu ke ek??! entah arr..

keadaan adik aku semalam membuatkan aku kene standby kat rumah tak g keje kalau2 adik aku tetiba kritikal.. pucat dia memang tak boleh blah.. sangat2 pucat muka berpeluh2.. mak aku tak tido malam semalam dok jaga dia.. tak boleh tido baring.. mak ai ngeri ngeri..

pepetang tadi alhamdulillah dah ok aku tgok.. tuuu dia dah siap2 pakai baju wangi2 nak kuar dengan kawan.. skang aku rasa nak terajang dia bg menggelupur balik.. aci tak?? hahahaha

*nota lutut - semoga semua orang sekeliling aku sihat2 hendaknya.. insyaallah...

7 comments:

cheni said...

cayalah alan! pakai wangi lagik!

Unknown said...

hahaha...ok la tu dah sihat..
teringat time aku hantar budak sakit kt sepital klang..dari jam 11pm sampai 4am...
lama dowh tunggu turn...
time tu ada india ramai2 ngah meroyan nangis2..ayoyo...ayoyo...
agaknyer ada sedara mara dia meninggal xcident kot..huhuhu
seram seyyy....

miezaniera said...

tahniah mira kerana sekurang2 nye ko berjaya menjadi kakak dlm erti kata yg sebenar hehehe

yosh said...

bengong ko ng plangkong adek ko hahhaa..bialah die nk bls dendam pakai myk wangi banyak2..bkn myak wangi ko pon..hahahahha..sokong alan!!yeaahhhh.....
oit..aku pon de nostalgia ng spital ni..siap masuk kat blk kritikal tu ng dak nissah..hooo..cadih2 time tuuu....

akira said...

hehehe...mira...
tragis jugak kesah adik ko alan ni..
tak lupe memori kiterr...

yosh..aku pun tak lupe kesah ko tu...hehehe...
sume tu kenangan ... :)

Anarm said...

bestnye masuk spital.. rindu bau ubat.. dengan cik2 misi yg comel2.. huhu

army4war said...

kniz - perfume dia busuk..dun like..

et - hahahaha... ko tak join kediorang tepuk2 dahi.. ayo yoo ayo yoo.. mesti diorang terus senyap terkejut.. anak diorang anak skandel dengan ko ke hahaha

kak bye - orgmemang seorang insan yang baik budi pekerti.. kay abudi bahasa.. dan berjiwa rakyat kak.. hahaha..

yosh - hahahaku tak leh lupa kisah ko tue. time tu aku kat tapah/ kalau tak leh je teman ko dengan nissah.. semua dah ok dah.. dh ada farez dengan fazy dah pun hehehehe..

akira - memori kita tu memang aku gelak2 je bila ingat.. lawak dowh aku tertido atas moto hahahaha

anarm - erk!! ko nak xcident lgke anarm.. ngeri tol statement ko huhuu

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin