Friday, May 28, 2010

Kembar ku Bertatih

comel tak?? hahaha..ni la kembar aku.. dia lahir 22 march 2009.. mak dia bengang dengan aku pasal time dia ngandung aku slalu cakap kat baby dalam perut dia "kuar 22 march tau sama dengan besday mak yang" .. pas tu sampai dah lepas due pun baby tanak kuar.. sampai terpaksa induce pada tanggal 22 march 2009... hahahah.. yes yes.. aku suka.. sejak ari tu mak dia panggil dia "kembar mirah" kalau bercakap dengan aku hahaha..

nama dia muhammad zikri.. nama manja dia Kiki.. skang dah hensem tau hahaha.. kuat merajuk.. tadi lambat bg dia makan satey.. terus tanak makan.. jalan menonong sorang2 masuk bilik.. sembam muka kat katil tunggu orang datang pujuk dia hahahaha... lawak lawak..



wah wah siap bertanjak.. bersamping.. berkeris.. serba serbi kuning.. nak nikah ke apa budak ni hehehe...

harini kiki ada upacara "bertatih".. dia baru pandai berjalan.. kalau ikut adat kitorang budak2 baru pandai berjalan ni ada la sikit upacaranyaa.. antara yang aku ingat.. peralatan upacara mestilah serba kuning.. limau nipis.. tanah liat 3 jenis.. bunga 7 jenis..

aku dah try upload video bertatih tue.. tapi besar sangat kot.. nanti aku cuba lain kali..

masa aku kecik2 dlu pun kene mcm ni gak.. mak aku cakap.. aku meraung time upacara ni.. aku tak leh tengok orang yang aku tak kenal hahaha.. time kecik2 mana nak tau kan hehehehe...

sebelum balik umah aku tadi.. aku sempat rakam aksi nakal kembar aku ni hehehe... nah layaaan...


3 comments:

mommyosh said...

adat mn ni wehh..tak penah dgr pon..agak seram plak adat ni..nk bertatih pon de majlis hape ke bagai ni ek..nk berlari nnt de wat pape lg tak heeee

Unknown said...

tatih pon ada upacara eh?
ko org mn?siam ker?huhu

army4war said...

yosh - kalau dh berlari.. kene buat majlis besar besaran.. tapi semua ko yang support hahaha.. adat pagaruyong..

et - hahaha.. alaa adat ni dah jadi seronok2 je.. event yang boleh kumpulkan sedara mara.. makan2 hehehe..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin