Monday, October 27, 2008

KAMI


dah lama cerita ni kat wayang.. 1st raya.. aku baru tengok cerita nie 15/10 ari tu.. memang cerita ni aku tunggu2 kat wayang.. tapi aku tak sanggup lagi beraya dalam wayang untuk tengok cerita nie..

aku suka cerita nie.. sebab aku rasa cerita nie tak tipu aku, skrip dia pun aku tak janggal dengar.. nasihat dia pun indirectly.. n cerita nie tak buat aku nak muntah macam cerita cerita dongeng yusof haslam dan razak mohaideen..

aku suka semua watak dalam cerita ni termasuk la watak si jahat... ni antara watak yang aku layan dalam cerita KAMI ni..

BOY.. budak kampung yang datang KL nak jual dadah.. mamat ni cita2 tinggi nak wat market sampai international.. siap blaja bahasa inggeris untuk mencapai matlamat dia.. aku suka watak boy sebab dia ni kengkonon macho la.. nasihat orang macam diri dah cukup bagus.. lawak la gak watak mamat ni.. sebab dia over confident person.. aik kenapa aku komen pasal si boy ni dlu.. padahal aku minat watak ali..

ALI nie mamat cool je orang nya.. bekerja kat company kawan bapak dia.. buat bende yang dia tak suka.. dia tak de confident diri dan susah nak luah apa yang dia rasa.. ada problem je telan dadah.. aku suka watak dia sebab dalam cerita nie dia gentleman la.. wah.. macho beb..

ABU budak nakal.. lari dari sekolah juvana.. kerja dia mencuri kat kedai2 cd n kedai buku.. mamat ni la wat cerita ni hidup.. dia cam pak lawak la.. last2 mamat ni mati kene tikam dengan boy.. unexpected tol la.. part tu je la yang sedey.. abu bukan budak jahat.. dia cuma budak nakal yang baik hati..

PAK DIN pun aku suka watak dia.. watak dia duduk atas kerusi malas, sambil baca surat khabar.. dengan naik kereta g cari abu yang larikan diri.. hahahaha

watak2 yang lain aku tak ambik port sangat.. ADII and SOFIE.. watak diorang tak banyak sangat..

erm.. pas layan cerita ni.. pas tu semalam aku g layan tournament bowling kat mid valley.. tengok bebudak sekolah renek2 belaka.. dress up awek dah macam bintang hollywood dok berkepit dengan abang macho yang sebaya dengan dia.. risau tengok bebudak sekarang.. rasa nak g tempat diorang lepak.. suh balik umah baca buku.. exam dah dekat.. port adik sedara aku pun kat mid gak.. dah lama tak jumpa dia.. sekali sembang dengan dia.. amboi.. aku form 2 dulu pun tak advance cam dia.. bak kata budak opis aku la.. "BUDAK KEY ELL"

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin