Thursday, February 4, 2010

Hari gua yang selebet

Arghhh!! bateri hp kong terus.. kalau charge pun tak tahan sampai setengah hari..
Arghhh!! charger pulak tertinggal kat opis..
Arghhh!! esok g penang pulak urusan kerja.. cam ne nak calling2
Arghhh!! Arghhh!!! Arghhh!!

huh!! relax.. relax.. solution solution...~

1st - pusing Kota Damansara terjah kedai hand phone cari bateri hp nokia 6000.. huh!! tak de?? nampak sangat hand phone aku dah kapok!! bateri pun diorang dah tak jual..

2nd - haa.. cilok hand phone mak aku untuk sehari la.. huh!! tapi semua number phone aku simpan dalam memori hp aku bukan dalam sim card..

3rd - mintak tolon adik aku belikan jap.. settle!! tq bro.. muax!!

gosok baju kurung yang baru siap jahit minggu lepas.. (check)
setup barang nak bawak esok masuk dalam beg (check)
set jam kol 330pagi.. (check)
900 malam.. selamat malam dunia... zZZzzzZZzzz~

krrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiing~
Arghhh!!! 330 pagi dah... snooze... snooze.. snooze.. 345 pagi... ok ok ok aku bangun!!!

sarung baju baru.. arghhh!!! berlari2 cumel ke dapur.. jumpa mak sambil depangkan tangan tunjuk baju..

mak : arghh!!! besarnya..
aku : huhuhu... redah je la dah lambat...

430 pagi kuar rumah.. turun tangga.. arghhh!!! kotornya gothy... nanti2 je la aku basuh..

now!! drift to uitm!!
dah sampai!! break!!
call bos!!

aku : hello bos lu kat mana.. gua depan pintu pak guard
bos : gua kat umah lagi tengah runing script.. awalnya lu sampai..
aku : eh lu kata b4 pukul 530..
bos : skang kan baru pukul 515.. relax la!
aku : erk.. oo tak pe gua tungu lu kat censeleri je..
bos : roger that..

lepak depan censeleri sambil tersengguk2 dengan encik ismi dan brader driver uitm.. sesampai bos dari merempit.. gua terus lompat masuk van uitm! brader driver drift ke KLIA..

740 pagi.. naik flight ke penang..
830++ pagi sampai penang.. naik teksi..
930++ sampai uitm bukit mertajam..
10++ masuk bilik hotel uitm lepas sarapan..

call bos
aku : hello bos.. nanti kalau nak siap2 nak kuar g bengkel roger gua ek..
bos : ok roger that...

aku terus menyelam atas katil.. krohh~ krooh~ krroooh~

(jeng.. jeng.. jeng..)
dalam kol 1130.. tetiba aku terjaga pasal terasa katil cam goyang.. seolah2 ada 'sumting' duduk ujung katil.. aku cakap dalam ati.. aku yang bergerak kot pas tu aku terjaga sendiri.. katil tengah goyang... aku tido balik..

tiba2.. tengah tidur2 ayam.. aku terkejut macam ada bunyi orang rempuh pintu dengan sekuat tenaga..

then..

aku nak bangun dari tido tak boleh.. beristighfar panjang aku.. Ya Allah.. jauhilah hamba mu ini dari gangguan syaitan..

badan rasa tak de tenaga.. nak bukak mata pun tak mampu.. semua doa aku baca.. lamaaaa.... lamaaaaaaaaaaa sangat.... lama... dalam hati aku.. sudah la tu.. aku dah tak larat huhuhu... sambil dalam hati berdoa... tunggang langgang aku baca doa.. astaghfirullah...

tiba2 aku rasa aku dah ada tenaga bergerak balik.. aku terus duduk bersila.. kepala aku cam pening sebab terus bangun dr baring.. aku baca ayat kursi ulang2 banyak kali.. aku bersila atas katil lama.. tatau nak buat ape.. dalam pukul 1215 kak nurul HEA call aku ajak lunch.. tak pikir panjang dah.. terus basuh muka.. pakai tudung.. kuar bilik... huuhuhu... maaakkk!!! takutt!!! huhuhu...

sampai kat lobby hotel... alamak bos aku!! lupa nak roger dia aku dah turun.. semes dah la..

semes
aku : bos!! gua dah turun... kak nurul ajak lunch.. gua kat lobby..
bos : ha ah.. baru nak roger lu.. ok ok..

bengkel bermula.. semuanya smooth alhamdulillah... bengkel selesai.. encik ismi bawak kami semua pekena nasik kandar penang.. perut aku dah full tank.. sebelum bengkel tadi.. makan tak berenti2.. aku order cheeze nan.. makan tak habis.. prof belanja.. thx prof!!

naik flight kol 740malam.. kol 830++ malam sampai KL.. kol 11++ malam sampai rumah... siap2 nak tido.. esok keje... selamat malam dunia.. kroohhh~ krooohh~

*nota lutut - Happy besday my fren nissah.. semoga panjang umur.. murah rezeki.. cepat jodoh.. happy alwayz.. dah kaya jangan blagak.. blanja aku hahahahaha.. sorry minggu ni gua bz level dewa saktiii.. hang out semalam gua terlelap 8 kali kat meja makan.. hahahaha!! next time gua tebus.. hang out sampai lebam key fren.. c ya!!

No comments:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin