Thursday, January 6, 2011

Tun Mahathir

Selasa lepas dapat email jemputan untuk hadir ke Seminar Perdana anjuran Institut Pemikiran dan Kepimpinan Melayu (IMPAK),UiTM Shah Alam dan Yayasan Pembangunan Insan. Tajuk Seminar kali ni "Perpaduan Asas Pembangunan Bangsa". Tun Mahathir Mohamad hadir sebagai ucaptama seminar ini..

dapat je email tu aku terus xcited nak join.. alhamdulillah aku berpeluang mendengar idea2 beliau.. nasihat2 beliau.. juga lawak2 sinis beliau yang memerlukan anak melayu berfikir.. jangan hanya tertawa geli hati dengan lawak mendalam Tun.. buka mata key guys..

terlalu banyak yang diperkatanya.. terlalu banyak harapannya.. aku nak kongsi dengan korang serba sedikit pendapat beliau yang aku rasa boleh kasi goncang sikit hati itew~!

"melayu pernah mengalahkan kuasa ke 2 terbesar dunia British masa kemerdekaan Malaysia.. dengan hanya bersenjatakan perpaduan melayu ..."

"Perpaduan antara kaum lain juga perlu diwujud selagi mana pihak itu tidak mengancam kaum melayu dan agama Islam ... "

"melayu lemah kerana wujudnya perpecahan dalam kaum melayu sendiri.. menentang kaum sendiri.. tidak sehaluan.. melayu perlu bersatu ..."

"hak melayu perlu dijaga dan perlu berani mengatakan hak kita.. kita bukan tamak.. tapi itu adalah hak kita sebagai waris pada tanah air kita.. orang lain tidak ada hak untuk mengatakan tidak..."

"kita sudah merdeka 53 tahun.. tetapi jangan alpa.. tidak mustahil Malaysia akan dijajah semula.. wahai melayu.. jangan lalai ..."

banyak lagi yang diperkatakan.. tapi agak xsesuai letak kat sini.. takut menimbulkan pelbagai tafsiran lain.. .. eceh, mcm blog femes sangat je ramai org baca kakakaka

..ehem.. ehem.. berpeluang berjumpa jarak dekat dengan Tun.. aku sangat hormat beliau, tak lepas peluang bersalam dengan beliau tanda sangat hormat.. idea2 beliau sangat superb!! beliau sudah berumur 85 tahun.. aku berharap Tun sihat dan dapat menyumbang idea2 kepada kepimpinan negara demi anak bangsa dan negara Malaysia..

*nota lutut - jom bangun dari tido!!!

6 comments:

iera said...

waaa..bagus la kak mira ingt semua kata2 Tun semalam.hhehehe..saya suka..saya suka..hihihi.

Harap Tun Sentiasa sihat..

army4war said...

iera - hehehe... datang seminar take note sikit2 kekeke.. tak semua yg ingat :P banyak sangat kekeke

asbesstos said...

sedih beb... :(

aku baca ko tulis pun aku rasa tacing... aku pernah salam dia sekali je.. time tu dia datang sekolah aku nak rasmikan buku tentang dia yang sekolah aku buat.. dia memang something... fuuuhhh..

PS: aku x suka lah kene type word verification kat comment ko.. hahahahhaa...

army4war said...

kudeng - hehehe orang Malaysia WAJIB belajar sejarah semua bangsa.. aku baru tau sekolah Jenis Kebangsaan tak belajar sejarah rupanya.. thats y ramai yg tatau hak2 di Malaysia.. hehe...

PS : aku terpaksa letak, pasal kalau tak.. banyak spam masuk komen aku ni huhuhu...

katak said...

hidup mira..! hidup mira..!
eh, ter perasaan lebih lak... yehuuuu...






WORD VERIFICATION : gamide

army4war said...

katak - hahahaha aku tau ko pun admire dia kan kan kan kekekeke...

*pembetulan ayat untuk komen kudeng

orang Malaysia WAJIB belajar sejarah, semua bangsa PERLU BELAJAR SEJARAH..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin