Monday, September 28, 2009

Mari Bekerja Dalam Mood Raya!!

Hari ni dah 9 syawal.. hari ni dah 28 September.. hari ni dah hari isnin.. HARI NI DAH KERJEEEE.... YEAAAYYYY (poyo je) ...

raya tahun ni, tak la semeriah zaman aku kecik2 dulu.. tak de bunga api yang boleh aku buat satu rumah berasap... tak de duit raya yang aku nak duduk bersila dalam bilik kunci pintu, kira dan susun cantek2 mengikut warna dan nilainya hahaha.. tak de banyak kuih raya (masa kecik dulu, ada aku kisah pasal kuih..?) ... baju raya 2 pasang je... hehehe.. baju raya aku setakat ni at least 2 pasang lalala~ hehehe.. semua ala kadar je.. cuma laksa yang mak aku buat tahun ni memang extra superb yuummie!!

cuti raya aku tahun ni agak panjang berbanding tahun sebelum2 nie... dari khamis (17 september - half day) sampai ahad (27 september) saja masukkan sabtu ahad dan cuti am, nak menampakkan betapa banyaknya cuti aku hahahaha ... tahun lepas aku dapat cuti raya sehari je.. aku masuk kerja lepas bercuti, sorang pun tak de kat opis.. ym list aku pun 2 3 4 ketul je nama yang online.. betapa pedihnya jiwa dikala itu.. owhhh!! paling lama aku dapat cuti pun 2 hari je... apa nak buat.. workload sedang menghujani... semua tu dah jadi pengalaman manis hehehe...

1st raya aku jaga rumah.. hidang kuih.. tukar alas meja.. lap pinggan.. hidang lemang n rendang. mak.. kak ngah.. alan.. acik.. pakcik n askar2nya.. g sembahyang raya.. tv tengah takbir raya memang aku bukak kuat2 sound dia, feel skit hehehe... dah settle berkemas.. tetiba aku tersyahdu sorang.. sob.. sob.. sob.. nasib laa ada citer klaka.. ape ntah tajuk dia.. pelakonnya zizan raja lawak.. mat over.. siti sarah.. dengan sapa ntah sorang lagi..

rumah pertama kitorang g, umah mak long.. 5 keluarga serbu rumah dia.. aku hanya sempat paw air dari cawan mak aku je, kitorang bg peluang pada makcik2 dan pakcik2 je makan.. anak2 dara duduk bersembang je la.. dah banyak yang tak dara raya tahun ni hahaha... jumpa setahun sekali.. banyak bende laa nak kutuk mengutuk antara satu sama lain.. adik sedara aku memang buta, dia cakap aku dah kurus.. padahal semua kawan aku kat tapah cakap aku dah membesar bagaikan johan uwarghh!!!

raya ke 4... aku azid n arul g jaya jusco ipoh ronggeng2.. edi tak dapat join.. saat2 akhir dia selsema la plak.. erm.. ye la.. lama tak beronggeng dengan korang.. memula mentekedarah secret recipes seround.. pas tu tengok muvi citer G-Force.. aku bagi 2 star dari 5 star je.. tak berapa umph!! pas tu kitorang makan sushi kat sushi king plak.. aku tak suka sushi, tapi bagi mengikut arul mengidam.. kitorang follow je la.. ok la, takat boleh telan je la.. pas jalan2 mcm orang ilang pedoman idop, kitorang balik ke kampung halaman..

raya ke 5... yosh datang dengan din bawak baby fariz dengan baby dalam kandungan yosh.. hehehe... best main dengan fariz.. dia pandai main acah2 orang dah.. loya buruk sebijik cam ko yosh hahaha... tak sia2 aku angkat dia sebagai pakwe angkat aku hahaha..

raya ke 6.. abang long.. kak ngah.. alan.. naik cameron highland.. aku tak kuasa nak pening2 muntah2.. macam org peknen, tak sio teman (tanye paktam apa maknanya).. baik aku dok umah layan tv.. cool~

raya ke 7.. lepas asar balik KL aku memaksa kakak aku bersiap dengan seberapa pantas.. hasilnya dia balik KL dengan tak mandi hahaha... satu kejayaan besar tu.. highway tak jem.. kereta je banyak... sampai rumah pengsan seribu bahasa..

raya ke 8.. aku lepak atas katil sampai berkulat.. pas tue aku duduk lepak depan tv sampai bersawang, kol 11 berpura2 tido.. aku berjaya tipu diri sendiri dengan berjaya tidur2 ayam...

raya ke 9.. sila baca dari atas balik..

*nota lutut - raya tahun ni agak meriah.. sebab memang aku cuti rehat dan rawat bebetul alhamdulillah.. n3 ni tak de gambar, pasal kamera kakak aku hilang.. tertekan tol.. tu pasal n3 ni mengambil masa yg lama di publish.. tak de mood tak de gambar.. huh!!

10 comments:

asbesstos said...

hahahahaha.. entry raya yg mereng mcm ko gak lah... yerps.. dulu masa aku kecik.. main bunga api n mercun mmg x sah kalau rumah x penuh asap masuk... muka ar kami memanggil2 nama ahli keluarga yang lain sbb x nmpak sesiapa.. alhamdullillah semuanya sempat keluar dari rumah dan mencari pelindungan.. kami semua selamat...

army4war said...

kudeng - oi ko ilang dalam ym, ko datang sni rupanya... memang kalau main bunga api, rumah berjerabu macam baru lepas kne fogging.. nasib baik kitorang masih kenal muka orang lagi dalam rumah tue..

abg aku pernah klentong aku, isap rokok guna duit sedap.. dia kata.. lagi tinggi nilai duit yg kita bakar, lagi best rasa dia.. aku semikin, aku guna duat seringgit je.. emm.. memang sedap.. celaka tol!!!

akira said...

hahaha..
atlast..mujur aku tak tertido tunggu en3 ko nih..
hahaha...
kesian ko.. kene kelentong.
biasa aaa kite kan adik..
hahahaha

army4war said...

akira - hahaha.. tak de mood nk up n3 pasal tak de gambar huhuhu.. tu pasal lambat publish.. abg aku memang nak sumpah dia jadi selipar jamban masa tu..

lolo said...

eh ko balik ari sabtu ek? btol2.. x jem pon ari sabtu tu.. aku pon balik sabtu.. ikut highway utare selatan gak.. cepat siot sampai.

hahahahaa bile nk buat open hse? nk ngintai umah sbelah bwh ko. ahahhahaa

katak© said...

oi. lupe..
pagi raya ko isi kuih pastu makan.. pastu ko heran sendiri kenapa kuih dalam balang tak penuhpenuh..
kankan..

buatbuat lupa la tu [-(

army4war said...

lolo - aku nk elak jem dan nak beristirehat sehari sebelum membanting tulang (konon)

katak - alaaa time tu kan 1st raya, bagi la can aku makan kuih yang aku isi dalam balang haha.. suka bocor rahsia.. tanak semes u dah huh... keh keh keh...

yosh said...

oi..farez loyar buruk psl ko lerr..sbb ko tak kasik die men balang kuih ry ko huhu...
oit depan sket dr tph, farez muntah..abih sekerete...awatler die x tinggalkan 'cap' kt umh ko yerrrkkk...??!!

yosh said...

oi..farez loyar buruk psl ko lerr..sbb ko tak kasik die men balang kuih ry ko huhu...
oit depan sket dr tph, farez muntah..abih sekerete...awatler die x tinggalkan 'cap' kt umh ko yerrrkkk...??!!

army4war said...

yosh - hahahah sebab farez memang pakwe yang baik untuk aku.. dia takkan menyusahkan awek dia yg cumel nie.. ko jangan ambik duit raya farez tu.. tu untuk masa depan kami!!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin