Tuesday, October 20, 2009

Tag Lagi

Wah si MARO ni dah pandai tag2 aku.. baiklah.. aku jawap tag ko sebab ceremel ko erm.... dap!!

topik tag ko kali nie agak berat.. thats y aku delay jawap tag ko ni dlu, aku simpan dalam draft.. kne cari ketenangan nak jawap tag ko ni.. miyahahaha...

Aper korunk rasa bila korunk terdesak dan memerlukan bantuan semua orang bz, tp bila mereka2 itu memerlukan bantuan korunk, Se-bz tahap superman pun korunk akan cuba memberi bantuan, Aper korunk nak buat bila keadaan tu jadik kat korunk.Urm kalo jadik kat aku??

:: perasaan aku ek? ::
  1. banyak perkara yang perlu dipertimbangkan dalam hal ni.. mengikut keadaan.. emosi.. mental.. fizikal.. zahir.. batin.. uik.. lelebih pulakss..
  2. aku kecikkan skop topik ni.. aku anggap member aku tu memang jenis tak mengamalkan konsep give n take..
  3. aku akan cuba mem +ve kan diri aku dengan berfikirkan yang baik2 je..(kadang2 tak berjaya.. aku kan manusia yang tak perfect)
  4. ... itu hak dia untuk tolong aku ke tak.. sebab konsep pertolongan tu sendiri.. perlulah ikhlas melakukan sesuatu perkara.
  5. ... kalu baru kenal.. dia ada hak nak curigai aku..
  6. ... kalu aku pula belum pernah berkesempatan tolong dia sebelum ini.. jadi tu hak dia la nak judge aku.. dan tu juga hak dia nak tolong aku atau tak..
  7. ... mungkin dia ada alasan sendiri kenapa tak boleh tolong aku..
  8. tapi kalau dah berpuluh2 kali dia tak boleh tolong aku dengan berbagai alasan.. tapi bila dia nak pertolongan dari aku, sengeh dia rasa nak kene makan selipar jepun merah zue .. erm...~
  9. ... aku nekad takkan meminta pertolongan dia lagi selepas2 kejadian direject bertubi2..
  10. ... next time, kalau dia mintak tolong lagi.. aku nak pinjam selipar jepun merah zue (banyak plak nama ko dalam blog aku sangat maltipepes selipar beliau..)
  11. kalau dia tak dapat tolong aku di atas sebab2 yang x munasabah, padahal selama ni aku pernah tolong dia.. 4 sure la aku sangat2 kecewa.. terutama kalau time tu aku sedang terdesak.. bukan nak timbulkan isu balas budi..
  12. hidup dalam masyarakat.. kalau kau tak pernah berniat nak tolong orang.. ko jangan berangan la orang akan tolong ko.. kalau ada pun orang2 tu memang sangat2lah baik hati budi pekertinya.. sorry~ not me..
  13. tapi perlu ingat.. hukum karma tu wujud key!

nak serius sikit ek hehehe~
sebenarnya kita amat perlu jumpa makhluk2 sebegini dalam perjalanan kita di dunia nie, untuk muhasabah diri.. alhamdulillah Allah pernah ketemukan aku dengan makhluk2 sebegini.. pedih hulu hati+bengang+marah+kecewa.. macam2 perasaan -ve la.. kalau tak dikawal, mau dapat penendang dari aku sambil pakai selipar jepun merah zue..

tetapi Allah pernah berjanji.. semua perbuatan akan dibalas... yang jahat mahupun yang baik.. aku pegang bende tu sebagai semangat aku menempuh dugaan ni.. atau dengan ayat gengsternya "nanti lah ko.. tunggu je giliran ko pulak".. wah samsengnya aku.. hehehe..

aku suka2 nak tag orang ni, suka2 korang la gak nak jawap ke tak kih kih kih!!

:: Kak niz ::
:: Katak ::
:: Anys ::
:: Silolo ::
:: Shidot ::
:: Anarm ::
:: Sesumpah ::

14 comments:

niz said...

oleh sebab nama gua lu tag sebagai no.1...awuuuuuuu..gua jawab. kat sini je la eh. guna tamau letak kat entry blog gua - gua sayang entry POTONG gua tu.( cam lahanat!)

jawap tag:

tangan yang memberi lebih baik dari tangan yang menerima. bukan bermakna yang menerima itu hina. tapi yang memberi tu ada sifat luhur. yang menerima ada sifat indah - yakni berterima kasih.

mira, terima kasih sebab jadik fire seton. dem.

brickbracket said...

errr.. aku.. aku.. jap lah aku pk!! aku pun syg nk POTONG entry lahanat ym si nis tu! demn.

army4war said...

kak niz & shidot - hahaha gua tak paksa.. memang gua hormati n3 lahanat masing2.. hahaha... asalkan gua bahagia ua tak kisah hahaha

akira said...

Pak Harfan : "Hidup ini biarlah memberi sebanyak-banyaknya dan BUKAN menerima sebanyak²nye"

*laskar pelangi.
so...fkirkan lah.dan selamat beramal...

army4war said...

akira - alhamdulillah.. semoga kita semua dapat menunaikan apa yang dikatakan.. amin :D

¶A.K.I¶ said...

ermm~~
arrrr..
uhhh...
erkkkk....

camcilah said...

Alhamdullilah...dak Mira lupa tag aku..miyahahahaha...
(ko jgn update blog ko pastu add nama aku sebagai penerima tag ni plak, :P)

army4war said...

aki- hahahah sila sila sila...

camcilah- haaaa aku termiss nama ko la nie.... sila jawap tag ini ok.. kalau tak caya sila lihat kembal n3 ini.. miyahahaha

akira said...

eish..tetiba aku nak menambah..
kekadang bile orang mitak tolong tu..
last² menyusahkan kan diri kite balik bikin rase cam berdosa sendiri..
siyes..awalnye niat ikhlas nak tolong..
tapi last² jadi complicated.
rase tahap menyusahkan idup, dah jadi situasi tolong tak ikhlas..ati dok panas je.
last² doshe jugak la yang dapat.
sesungguhnye aku tetap manusia yang lemah T___T

army4war said...

akira- hehehe... semoga kita semua ikhlas ketika melakukan pertolongan hehehee...

camcilah said...

oit mira..mana aci ko update blog lalu ko bubuh nama aku as ur tag receiver..tak aci owh.. :P

mclelun said...

I can't understand 100% what is it.

But I rarely ask for help. I only ask for opinion most of the time.

army4war said...

camcilah- aik.. walaupun aku tak bayar duit hosting blogspot ni.. tp ni tetap blog aku.. sekati arrr...!

mclelun- we have to ask 4 help, coz we r not perfect enough. so always help each other, coz one day we also need it..

-Ring 0- said...

aku kene tag rupenye..patut la aku terperasan ade something je kat WP aku ni..hahaha

yang pasti aku tlg je org yg aku nak..dorg xnk tlg aku,aku peduli hape..tp blakang2 nnti kene umpat la..hahaha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin