Friday, December 25, 2009

Welcome 2010


Terasa baru je lagi aku publish n3 pasal new year 2009.. cepat betul masa berlalu.. skang aku sudah mengarang ayat untuk tahun 2010...

antara coretan dari aku setahun yang lalu:-

"selamat datang 2009... setiap tahun, aku makin mengenal kehidupan, itulah tujuan kita dihidupkan oleh Allah S.W.T.. mengenali setiap cebisan ciptaan-Nya.. aku seorang yang sangat berani.. sebab aku berani untuk katakan YA untuk hidup ketika dalam rahim Mak tersayang.. Ainun Binti Mohd Tahir.. jadi InsyaALLAH aku akan teruskan kehidupan aku, yang memang menjanjikan banyak dugaan pada tahun 2009 esok… InsyaALLAH…"

seteguh mana pun kubu yang aku dirikan ketika melangkah ke depan.. aku tetap goyah berdepan dengan musibah.. terketar jari ku merapat.. menadah.. meminta simpati pada yang Maha Esa... kerana ku tahu tidak pernah sedetik pun Dia melupakan aku... ALLAHUAKBAR... Allah Maha Besar..

2009 aku berkenalan dengan kesempitan.. dugaan.. kesabaran.. melebihi tahun2 sebelumnya.. tatau kenapa aku agak fragile.. ayat "no hurt feeling person" dari kawan2 selama ni agak pudar pada tahun ini.. aku mudah nak amuk.. mudah sentap .. mudah melaser.. silap sikit aku fire.. dah makin tua kot hehehe... my bad..
.
.

1. ada cubaan untuk melempar maruah aku jauh.. sorry bro lu tak layak.. aku tiada apa2 yang nak dibanggakan.. aku cuma ada maruah yang aku letakkan paling atas..

2. Allah manguji kesabaran aku.. 3 bulan terkontang kanting menjadi hamba abdi.. bekerja tanpa gaji.. lu silap beb.. gua kan askar.. lu yang declare war dengan gua.. skang lu rasa la best ke tak tersungkur makan tanah!! hidup APL!! miyahahahaha!!

3. Kini aku jalani hidup dengan serba sederhana... semua pemberian dan peluang dari Allah aku sambut dengan rasa syukur... Alhamdulillah.. nikmat keluarga.. dan kawan2 antara nikmat yang amat2 aku syukuri.. luv u guys!! ha ah.. ye kamu la tu.. tidak syak lagi hehehe...

4. sepanjang perjuangan aku dalam tahun 2009.. masih ada yang mahu menambah beban di bahu ini.. sorry babe aku tak dapat nak lupa perkara tu.. bila terkenang aku jadi benci.. aku terduduk.. sakit okey.. biar masa menentukan memori itu.. buat masa ni.. aku tidak mahu lupakan.. biar sakit itu aku rasa.. itu mahu ku.. supaya aku tidak alpa dengan apa yang kau beri..

*nota lutut - alamak.. apasal n3 tahun baru aku macam down je.. ces tol.. tak pe.. tak pe... biasa la tue... semoga tahun 2010 ini membawa keberkatan kepada kita semua.. AMIN

4 comments:

Nis Khair said...

tabah lah.

sambut nuyear buang lemak ayam ye.

army4war said...

kak niz - ni la new year paling adventure.. sambut berperang dalam dapur.. siang ayam.. hahaha!!

Lolo said...

muge2 kak migha damira tabah hadapi dugaan this yr lak.. hehe.. bile kite berpaling balik.. cam bangga kat diri sndr kan.. sbb mampu hadapi.. hehe ^_^

army4war said...

lolo - wow! nice word! hehehe.. yerp aku bangga jadi diri aku... eeeewah! hahaha!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin