Wednesday, October 6, 2010

JIWAng!!!


Tetiba rasa nak jiwa jiwa sikit boleh?? tq!!

telinga pakai headphone tapi tak pasang lagu.. ngeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee~ bunyi telinga.. sunyi.. erm.. ok start!!

dah lama nak sembang bende nie.. sekadar perkongsian.. tak de pendapat yang betul atau salah.. semuanya kene muhasabah diri..

jika kau di beri title ego.. plzz jangan anggap itu pujian.. kau sedang membunuh diri sendiri.. ego itu sifat wajib dalam diri.. perlu ada sekelumit, bukan segenggam.. dan sifat tu bukanlah untuk dibangga.. tp perlu dikawal..

meminta maaf bukanlah bererti berharap mengundurkan waktu kerana menyesal apa yang terjadi.. tetapi bertujuan semua pihak tidak melakukan kesalahan yang sama lagi "no turning back.. always move 4ward!!"..

beralah walaupun bukan dari kesalahannya.. sangat mulia okey!! beralah bukan lah tiket untuk pihak lain merasa dirinya betul dan menang dalam peperangan emosi itu.. jika perasaan tu wujud.. motif tak berjaya..

"mulut je jahat, hati baik" hahahaha funny statement.. kalau boleh baik la kedua2nya.. cuba jadi yang terbaik.. hope so.. wish me luck...

cerita hal sebenar.. tapi tak lengkap.. kejam tue.. baik ko diam je.. berterus terang.. ada adap2nya.. jangan aci redah.. bila keadaan dah huru hara apa lagi buat la statement "aku cakap bende betul je".. kurang betul tu..

kau tanye.. aku jawap.. ko balas "op.. op.. aku tanak ambik port".. aik!! skang aku pulak yang dikatakan emosi.. hehe wut ever..

engkau yang mana?? kalau tak de bagus.. kalau ada buat2 tak pernah baca n3 ni sekian..

*nota lutut - ntah2 semua tu aku.. eh.. kau la.. bukan aku.. dia la.. haa betul la tue.. ye la ye la.. aku la tue.. hehehe.. jom jadi yg terbaeek!!

14 comments:

Unknown said...

uik?

army4war said...

zira - uit tangkasnye hehehe..

aku yang tak femes said...

beralah walaupun bukan dari kesalahannya.. sangat mulia okey!! beralah bukan lah tiket untuk pihak lain merasa dirinya betul dan menang dalam peperangan emosi itu.. jika perasaan tu wujud.. motif tak berjaya..

>>> beralah sebab malas nak gado dan memanjangkan kisah. tapi kadang2 sikap mengalah ni akhirnya sering diamik kesempatan oleh orang lain.

cerita hal sebenar.. tapi tak lengkap.. kejam tue.. baik ko diam je.. berterus terang.. ada adap2nya.. jangan aci redah.. bila keadaan dah huru hara apa lagi buat la statement "aku cakap bende betul je".. kurang betul tu..

>>> kalau citer2 sebenar yang best2, jarang kite nak sampaikan, tapi kalau citer sebenar tentang yang buruk, zasssssss, laju jek!

yed said...

macam ayat aku je~
tapi tak tuju kat aku kan?

aizuemi said...

mengalah bkn bererti kalah, mengalah sbb mau semuanya baik² saja..

army4war said...

scorp - heheh panjang ulasan ko beb.. anyway thx berkongsi... nk yg perfect tu memang takkan ada.. pasal hanya SATU je yang sempurna.. kalau salah tegur2kan hehe

yed - hahaha... bende ni isu general.. tak tuju kat sesapa.. kita boleh bezakan bende tu gurauan atau memang maksudkan.. dun worry kawan2 aku baik2 termasuk ko hehehe..

zuco - sangat betul.. tp sangat susah untuk nk bg pemahaman cam tue kat sebelah pihak lg tue.. hehe..

Farihan said...

aku suka entry nie...aku suka entry nie..aku suka entry nie..sob..sob..sob

army4war said...

maro - lex maro lex.. hehehe... kadang2 kne bgtau apa kita rasa walau tak tuju kat sesapa.. berkongsi pandangan, baru org lebih paham... hehe... pas ni aku wat n3 padang hehehehe

Mohzam said...

Ooo hmmm okey...
Ya..aku setuju :)

Lolo said...

hehehe. best btol kali ni. wpon tak spesifikeli (adek beradek ikan keli) tak ditujukan pd sape2. sume leh amik pengajaran. hihihi.

dalam aku sendiri, kalau ade sorg kawan aku tu kebykkan nye berperangai mcm yg ko tulih tu, aku akan kate dlm hati, "dier ni kalu jadi ahli politik ni sure bulih survive nih" hahahaa

army4war said...

brader mohzam - hehehe.. sharing is caring.. thx bro..

lolo - hati kering.. selfish.. memang boleh idup tapi takkan lama.. lama mana sangat dia nak bawak perangai huduh dia ehehhe..

akira said...

ego x semestinye menang.
mengalah x semestinye kalah...

kene ikot keadaan..
time bile nk tegakkan ego.
time bile nk mengalah.

tepuk dada tanya Iman ~..

miezaniera said...

hidup mira..ingat kata2 akak semalam Redho dan tawakal kepada Allah hehehe

army4war said...

nissah - org yg rasa ego dia tu raja.. sebenarnya dia tu poyo.. kekeke..

kak bai - baiklah senior.. akan ku ingat sampai bebila kekekeke.. Redha dan Tawakal kepala Allah...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin