Friday, April 10, 2009

Rentetan percutian di PD

*format cerpen harap maklum miyahahaha...

Khamis
lepas balik kerja aku menuju ke opis setari untuk 2ghether2 ke giant gombak bertemu kak niz dan kak katak.. kitorang membeli belah dengan rakusnya dalam keayuan maxima di giant gombak.. aku selaku tukang kira semua barang yang berada dalam troli.. kak niz selaku pencari barang dalam list.. setari selaku penjejak dan pengambil barang2 dalam list.. dan pemenangnya ialah kak katak selaku penolak troli.. miyahahaha~

shopping barang2 PD

jumaat
otak aku sendat dengan perkara yang dirancang untuk dilunaskan ari ni.. lepas office hour terus balik rumah.. tangan aku tak berenti tekan keypad hp untuk update peserta yang akan menyertai percutian ini.. tidak ketinggalan semes setari untuk bertanyakan jalan pulang, sebab aku terlepas simpang jalan duta.. lalalalala~

sampai rumah.. transfer barang2 aku dalam kereta DAM.. aku bersiap2 untuk ke rumah setari dan seterusnya ke rumah kak niz kuasa dua.. tq pada adik aku pasal dia bertindak mengikut arahan tanpa banyak soal.. aku selamat sampai umah kak niz kuasa dua dengan kekurangan hidayah.. pasal raintree residence berada dua2 belah la babe.. ish ish ish... lu sama kurang hidayah.. cess...

aku setari dan kak niz kuasa dua marinate ayam dengan sedikit mandrem dan tuih.. tuih.. sikit2.. untuk menyempurnakan upacara pembomohan.. kami namakan ayam BBQ tu ayam kangkang!! harap maklum.. setelah penat mandrem ayam BBQ kitorang tidur dengan rakusnya di ruang tamu.. sangat nyum3x..

*tak de gambar sebagai bukti.. huhuhu.. ces...

sabetu
kak niz kuasa dua dengan kejam menarik bantal dari pelukan aku, tau la bantal tu bantal dia, aku pinjam je.. cuba la mintak elok2, sure aku takan bagi hahahahah!! aku terjaga selepas insiden yang disengajakan tue.. kak niz kuasa dua menggoreng keropok lekor dengan lazatnya.. selepas sarapan dan mandi kitorang gerak ambik encip bluee.. opss.. bluefrog...
*terpaksa diringkaskan supaya tidak begitu aib pada pandangan masyarakat

kopok lekor kak niz masak dibantu oleh aku.. yummieee~

perjalanan ke sungai besi dilanjutkan ke R&R Nilai disebabkan kekurang hidayah kereta DAM dan ATOS hahaha... setelah agihan barang2 dilakukan.. kami bersarapan sandwich dibawah tajaan sisila laloq dan anys.. sangat lazat sehingga sandwich telur selling fast hahaha...

baru sampai R&R Nilai..

sangat menyelerakan.. sarapan beramai2

bukti ice box aku digunakan.. huh..

perjalanan diteruskan ke PD dengan hidayah.. destinasi pertama ialah Teluk Kemang.. masa tu baru pukul 1++.. check in pukul 2.. haruslah lunch dulu di teluk kemang.. perjumpaan aku dengan Ella secara dirancang di persisiran pantai... ok skang aku dah jumpa ko livee... jangan buat pasal... kalau tak, aku bgtau pak cu ko hahahaha..

berpoya2...

masak lomak cili padi.. snif.. fuh.. snif.. fuh.. pedas!

acara check in di hotel dilancarkan.. aku dah tak keruan melihat swimming pool.. dengan kederat yang ada.. kitorang terjun swimming pool.. waa..waa.. weeeeeeeeeeeeeee~

bersiap sedia ke pantai Teluk Kemang

pukul 6 petang kitorang gerak ke teluk kemang untuk mendirikan masjid.. ehh...!! mendirikan khemah.. mula2 kitorang kehujanan sedikit.. kemudian acara BBQ sambil mengunyah dilakukan.. masa tu aku rasa aku memang multipurpose.. aku boleh makan sambil menjaga makanan yang dimasak.. lapa siot... hahaha...

cicak ambik gambar nie.. cam biasa...

berusaha mendirikan masjid.. ops.. khemah!

main kawen2.. miyahahaa...!

ikan di teluk kemang!

setelah penat berpeleseran (ayat tak tahan) aku letih tahap dewa19.. aku terlelap dalam kereta lolo.. nyamuk dan unggas tidak kuhiraukan.. memang azap gak tido dalam kereta.. adeh adeh.. aku hanya bangun sekali je untuk minum.. dahaga..

ahad
sedar2 dah pagi.. aku bangun2 terus lipat khemah.. memang muka tahap selebet pagi tu.. tapi aku tak kisah, pasal.. pagi tu semua berlumba2 bermuka selebet.. hahaha!

kereta hizral bateri habis.. katak offer nak bagi pinjam bateri double A dia.. tapi ditolak dengan lemah gemalai oleh penyu.. akhirnya penyu membeli bateri keretanya sendiri...

balik ke hotel.. kitorang semua lompat swiming pool dulu.. ramai yang kantoi tak tau berenang.. mari aku senaraikan hahaha.... wang hebaq mengetuai bala tentera tatau berenang.. sue sagi.. sisila laloq dan juga kak anyssss... yang lain hebaq2 belaka.. kalah wang hebaq.. hahaha....

lepas check in kitorang makan kat kat kat mana ntah.. tgok je la gambar ni kot2 tau..

lunch sebelum balik KL

dah masing2 kenyang, aku setari dan kak niz tido dalam kereta.. katak tak boleh tido pasal dia memang suka tak tido.. jadi kami tak paksa dia tido.. hahahah!!

sampai kat kajang umah anarm.. kitorang minum berteguk2 air di kedai mapley... ni pose aku b4 balik ke KL..

vacation yang menarik, sangat teruja even dah berhari2 berlalu.. eeewah..... jom plan next trip... aku dah angkat keyboard tanda join!!

*adik nasir kacau aku type n3 ni... sebuk tol.. miyahaha.. saja masukkan nama ko dalam nie.. sebab ko asyik kaco idup aku ari ni.. ces untuk ko nasir!!

katak© said...

hoi.. xde pon cerita pasal kelewatan smpi sg besi... ces betul...

tak cite pon berenang 90darjah...

mane de ko masak.. dudok terkangkang jek.. huh... pandai sungguh ko bermadah... [-(

akira said...

heh..hampeh je drop aku bab berenang tu..
haih..memang sejak azali la aku tak reti..isk² [-(

xpe la...aku time je..pasni aku berguru la ngan korang² sume yg terer..

next g bertapa kat sungai plak kan.
uhu..bile tu..wiee..x sabo aku :p

Silolo said...

tambah.. tambah.. xdek pon cite psl ko terjun tiruk gaye pokok pisang..

pe nih k migha.. kene cite sume.. ade agi.. kite g mkn kat pekan pd kan tgh hari ahad tu.. [-x... hehe
jgn mare.. nnt i blanje chizi weges mlm ni k..

starry said...

hoi apsal x lengkap? xde pun tulis kita tido makan tido makan dlm kete. takde pun tulis kopok lekor sedap tapi tumpah kuah dlm kete niz. kesian kete dia. xde pun tulis ko x reti marinate ayam. xde pun tulis ko sbnrnya LAMINATE ayam.

army4war said...

katak - ces.. penat aku cover keaiban2 tu.. berenang 90darjah tu, jangan kata korang, memang aku sendiri takjub dengan kebolehan aku berenang cam tu haha..

kak anys - penat aku pegang kaki ko kasi terapung, last2 tenggelam gak, next time kalau tak boleh terapung aku benam ko ke dasar kolam..

lolo - siot haha.. aku kan banyak skil.. aku boleh berenang belok 90darjah, terjun tiruk pokok pisang, shuffle dalam air, berenang sambil pegang bola.. perghh.. riak siot!

setari - semua yang tak lengkap tu adalah keaiban2 aku miyahahahaha... korang sengaja tulis semua keaiban aku, skang n3 ni dah complite.. thx u ol hahaha

niz said...

takde pun tulis, awak bersiap-siap pakai baju, suar, ehem dan ehem depan balkoni umah saya...gila jiran saya, pak arab telan air liur!

takde pun tulis pasal seteri pakai tuala lepas mandi, bermalas-malasan kat sofa - punca kita lambat ambik wan.

takde pun tulis kita TERpaksa singgah bank, bayar duit kereta wan - punca kelambatan kita sampai sg besi.

takde pun citer, wan lah punca kita beli bola baru. bola pink tinggal dalam kereta beliau.

takde pun citer ice box awak hanya mampu simpan 4 peket sosej.

takde pun citer kita tolong setari cuci periuk belanga lepas balik BBQ.

takde pun citer seliper wan kaler pink.

haih! pendek kata, sayalah yg baik pada hari kejadian. amin.

tak citer pun pasal twity yang see tru! tipu entry nih!

ONEXOX PLAN said...

hakhakhak.. ntah pape komen korang ni.. gelak2 sorang2 aku kt opis ni.. wawahahahwahahwahaha..

terjun gaya pokok pisang tu yg xleh blah.. muahahahha

army4war said...

kak niz - banyaknya aib yang akak ingat hahaha... tu semua kemanisan la.. kalau ingat sure rasa nak semua orang tok tampi tanda kene denda.. kalau campur2 denda sure boleh kurus pasal tok tampi.. malas la kurus..

anarm - ces... skill terjun tiruk pokok pisang tu aku baru je blaja.. jom swimming lagi.. yeayy~

-Ring 0- said...

x dipelawe
xpe..nnti aku g ngn geng2 vivac lak

Silolo said...

aku x sempat bace yg komplit nih... tp aku dah komen.. hakhakhak aci ek.. nnt balik kang aku bace..:P

army4war said...

Ring-o - next time sure invite ko.. lagi ramai lagi best!! kalau ko banyak alasan nanti.. aku pijak ko dengan kaki terseliuh aku ni.. ngerti??!!

silolo - ko memang!! aku cuba maafkan ko.. ces untuk ko!!