Friday, July 31, 2009

cahaya terang menyilau


..kesinambungan n3 katak "saya suka tengok bintang"[LINK]

aku masih belum jumpa istimewanya bintang.. belum pernah mendongak ke langit semata2 teringin melihatnya..

mungkin aku suka melihat cahaya yang terang menyilau.. gelojohkah??

bila terangnya cahaya.. akan ku biar satu alam melihat cantik atau hodohnya ia.. menari gembiralah engkau si rupawan.. menyorok hinalah engkau si hodoh..!!

bukan mahu ku suluh kewajah mu teman.. hanya berharap terlihatnya sekeping daging merah bernama hati.. moga mudah bercaturan aku dalam kehidupan..

mungkin kalian nilai bintang itu cantik.. cuma aku yang masih belum teruja tenung mencari..

cantek itu sabjektif..!

*nota lutut - tetiba rasa nak menyampuk idea dalam n3 ko katak.. hahaha... nasib laa.. weeeeiiii~

10 comments:

bluefrog© said...

hah. ces.
aku tidak kata bintang cantik. dan aku tidak kata bintang itu istemewa.
bahawasanya, org lain yg mengatakan begitu.

tapi tunggu, ada sedikit entry tentang bulan..

army4war said...

hehehe.. bila kita terpanggil untuk bercerita tentang sesuatu.. ianya pasti ada alasan yang tersendiri..

"suka suka" juga adalah salah satu sebab n3 ini terhasil.. hehehe...

niz lat lop said...

gua sambung kat sini lah.

Bismillah.



...ah! memang bintang itu cantik.


memang bintang itu terang.


pujian demi pujian.


namun ia punya jutaan teman.


sebutir tidak mampu menerangi malam.


...ah! aku masih cintakan akan si bulan.


si bulan bersendirian.


si bulan dominan.


si bulan kesunyian.


si bulan yang membawa naluri ini terbang.


...terbang diwaktu malam.


si bulan yang tidak pernah di pijak oleh Neil Alden Armstrong penipu lahanatton.

Tak National Geographi betol lah. Potong stim gua nak bersajak!

army4war said...

bintang sinarnya ramai..
kadang bintang gembira berpasangan..
kadang bintang tiada pilihan berkawanan..

masing2 berkelip menyerlahkan diri..
mengharapkan si pemerhati yang sudi..

starry~ said...

kau tau kenapa aku suka jadi bintang?
sebab walau camner pun berlaku, bintang tetap kat atas tu bersinar untuk semua di bawah. walau kau kekadang tak nampak sinarnya. kerana dilitupi dek awan.

sbb tu walau camner pun apa pun berlaku aku ttp ckp kat diri aku
i'll shine from up above. aku akan tetap bersinar utk semua.. :)

aku suka jadi bintang. bukan superstar yea.. hahahaha

niz lat lop said...

..taik bintang camne?

army4war said...

aku tak pandai main dengan metafora.. tak tau nk samakan aku dengan alam hehe..

tapi aku suasana sebelum hujan.. mendung.. angin sangat kencang.. sangat sejuk.. hehehe.. time ni, aku suka dok luar umah.. selesa..(cam tak de kaitan je heheh)

asbesstos said...

errkkk..... sorry..tersendawa pulak baca ayat2 kowang... hehehe

army4war said...

kudeng - taik bintang yang menarik untuk dipijak beramai2 ialah naqiuddin!! hahaha.. :D

Silolo said...

btol ke neil armstrong penipu?
ade org kate neil armstrong masuk islam lepas naik ke bulan.

sbb dier nmpk ada bekas bulan dibelah.
dibelah oleh Rasul Seluruh Alam. (S.A.W)

tp xsure. tak pernah tgk ngan mata sendiri.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin