Wednesday, October 28, 2009

Programmer Budget Kental

Inilah akibatnya kalau seorang programmer sedang menghadapi tekanan dalam kehidupan pekerjaannya.. dalam status pun tiada kata2 yang lebih indah untuk diungkap selain coding~


Pak Tam
Jenis code - CSS version bahasa melayu
Kelebihan - Seorang yang multipampers dalam kerjanya..

Mampu menghabiskan sebungkus meggi di hadapan komputer sambil bermain game tanpa sebarang kesulitan..










Silolo
Jenis code - Linggo version poyo
Kelebihan - Seorang yang mampu menghabiskan sisa2 hidup di hadapan komputer dengan mendownload segala jenis link..

Beliau tidak berkemampuan makan di depan komputer, walaupun seurat bihun.. kerana beliau sedang diet..








Khairul Anarm
Jenis code - JavaScript version Jawa
Kelebihan - Seorang yang mampu menyeludup hosting dan domain free, seorang yang selalu dapat hadiah (hosting / hardisk / topup hp)

Memberi pelbagai tips2 menarik dari segi hosting dan domain, tidak ketinggalan tips percintaan berbekalkan pengalaman cinta dengan Sagi..






Akira
Jenis code - Action Script version mengantok
Kelebihan - Seorang yang mampu bersengkang mata bersama letopnya yang bernama eminem sambil menghempas2 peralatan di sekeliling termasuk menerajang kipas berwarna maroon..

marilah kita berdoa dia tak campak eminem pas ni.. LARI!!!~






army4war
Jenis code - PHP version display mood
Kelebihan - Seorang yang mampu menjahanamkan letopnya sendiri dengan jayanya..

seorang yang punctual ketika datang dan balik dari kerja.. miyahahaha...










*nota lutut - sedang godek2 Joomla... sambil2 tolong2 member.. sambil xplore2.. takut lupa codding PHP.. mari mentelaah.. hehehe...

23 comments:

brickbracket said...

ceh cam bongok! aku cuba paham apa yg kengkorang sampaikn semlm. mmg x bleh blah. aku x bukak2 ym sampai ke sudah. sbb xnk pk. xnk pk. xnk pk. demn! ah! aku ekaunten bkn progremmer! pedulikkn!

army4war said...

shidot- hahahaha... aku asyik lupa ko ekaunten... ko kne memahami naluri aku skang.. cess..!!

akira said...

hahahahahahaha..layannnzzz...
aku la perintis nye..
muahahaha..tapi hampeh mira g bocor rahsia aku terajang kipas maroon tu..
waakakakakaka....

papepung mmg klakar + sengal je sume..ngeh3x

p/s: yang tak tahan.ble jumpa siap diskas balik pasal code tu..wakakakaka...

army4war said...

akira- hahaha... semalam memang status sengal.. code kita kalau run, ada output lagi.. kalau run code paktam dengan anarm.. confirm error.. hahahahahaha....

Unknown said...

lorr ahahaha ... semua salah anys die yg mula ... aku cadang nak letak asp ... tapi css nampak lebih relevan dgn situasi ...

akira said...

heheheheh...aku sesaje je.
hangin aku punye if else statement xrun betol..hahahaha....

papepun menarik ..kehkeh..
sume ingin mencuba programming..
muehehehe...

army4war said...

paktam- hahaha... ha ah semua salah dia... css ko memang kalau run memang takkan berhasil pape.. code color ko, tak dapat dibaca hahaha..

akira- hahaha.. sabar sabar.. hangin codding itu indah.. hahaha!! (poyo)

Cheni Khair said...

dulu masa sekolah rendah, saya sekolah campur. budak2 lelaki suka pakai code-10. eee...lepas perhimpunan, mesti tgok dahi dorang leleh leleh peluh campor code-10...colour biru, CMYK 25 0 0 0. eeee...saya geli.

brickbracket said...

korang tahu tak. Keluaran Dalam Negara Kasar akan terus berada pada tahap negatif tahun ini iaitu kira-kira negatif tiga peratus. Pendapatan kerajaan pula berkurangan lapan peratus kepada RM148 billion.

Najib dah bentangkan belanjawan bernilai RM191 billion ari tu, jumlah itu adalah 11 peratus berkurangan berbanding belanjawan tahun sebelumnya.

Skang bleh tak kita pk ada tak dorang peruntukkan apa2 budget untuk kita berbelanja sepanjang tahun 2010. sebab depa x igt pun kt kita.

ko paham? aku x paham. sadap!

Cheni Khair said...

korang tau tak, CMYK adalah bermaksod cyan magenta yellow dan black. percamporan code code colour tersebut antara satu sama lain, maka terhasillah colour of ranggoli. colour juga adalah satu keluarga dengan perkataan gamut. bagi saya, gamut sangat naughty kerana gamut bisa terkemot-kemot. naughtykan gamut.

brickbracket said...

pastu korang tahu x yang semua institusi akan mengenakan cukai perkhidmatan RM50 setahun ke atas pemegang kad kredit utama dan RM25 untuk pemegang pautan atau supplimentary card holder. Institusi kewangan tak lagi dibenarkan menawarkan kad kredit percuma. demn! utang da abis byr? aku punya masih berlonggok! adeeh!

Cheni Khair said...

pastu korang tahu x, Dalam Aplikasi Photoshop, apabila Anda bekerja dalam mode RGB - Photoshop membiarkan Anda untuk memilih warna Ilegal. Tapi segera setelah itu Photoshop akan memunculkan tanda seru ( ! ) disampingnya yang berarti Anda memilih warna yang salah. Ketika Anda menggantinya mode dari RGB ke CMYK, maka Aplikasi akan menggantikannya ke warna yang terdekat.

brickbracket said...

Pastukan, hampir 50,000 isi rumah miskin tegar yang berdaftar di bawah program eKasih dan 4,000 isi rumah Orang Asli yang dah dikenal pasti akan dibantu untuk mencapai matlamat sifar kemiskinan tegar. Peruntukan RM41 juta untuk meningkatkan kualiti hidup masyarakat Orang Asli. Peruntukan RM48 juta plak bagi melaksanakan program pembasmian kemiskinan bandar meliputi bantuan kebajikan dan program bayaran sewa rumah dan Kementerian Wilayah Persekutuan ditukarkan nama kepada Kementerian Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar.

Kita masuk dalam kategori mana? Miskin tegar atau miskin tak berapa nak tegar atau tak miskin n tak tegar? Aku pening lah pk! korang bleh tolong pk kn x?

army4war said...

shidot - sadap.... sadap.... aku serabut baca belanjawan ko shidot... belanjawa poket aku makin menyusut... apa kata ko wasiatkan segala harta ko kat aku mulai sekarang miyahahaha...aarrghh...

kak niz - gua tak paham color2 yang lu xplain tu... yang gua tau... tangan dan jari jemari gua yang mulus ni dah berwarna kemerah2an sebab masih tak berjaya bukak hardisk dari letop..calar balar jari gua.. tak pe gua ada beli bio oil..

Cheni Khair said...

tahukah anda perbezaan antara designer, programmer dan akaunten?
perbezaan amat ketara. designer lebih comel dari programmer. manakala programmer lebih cikapot dari akaunten. persamaan hanyalah ketolan lemak diperot sahaja.

starry said...

mana komen akuu?? kau buang ke

¶A.K.I¶ said...

hahahahhaahahahahahhahahahahahhahahahahahahhahahaha!!!!!

brickbracket said...

Lemak perut 8 kilo punca kuasa 2 bahagi 3 bersamaan dgn jisim bahagi berat tambah protien buang kaborhidrat.

army4war said...

kak niz- pendekatan yang amat menarik.. lepas baca perbezaan dan persamaan programmer.. ekaunten dan GD.. terasa bagaikan 1malaysia... hahahaa!!!

starry- komen ko?? aku tak remove pun.. aku tak pernah delete komen org sebelum2 ni walaupun diorang tersend 2 kali.. hehehe... mcm mana boleh ilang.. marilah send kembali... hehehe...

aki- oi gelak plak.. baling dengan selipar jepun nak?? hahaha..

shidot- lemak 8²/3=jisim/(8²/3)-karbohidrat= DIP
*mengong punya budakss! hahaha!

opaq said...

bagus la komen2 kat sini...


sungguh berilmiah..
korang tau tak aku rindu kat korang??

army4war said...

opaq- tahukan anda, kami juga mendambakan kehadiran anda ke mari..

lolo said...

wakakakakakakakaa... ptt la korg tnye aku dah bace ko nye blog ke blom.. hukhuk terlambt aku.. hakhak.. lawak siot.. memule aku prasan mira nye status ar.. baru prasan nisah nye wpon nisah baut dulu.. pastu ramai yg ngikot =))

army4war said...

lolo- hahaha... saje je wat n3 sengal cam ni, sebab tetiba ternampak sawang kat blog ni.. miyahaha!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin