Friday, September 3, 2010

Ronggeng Cik Jenab

1 oktober ni aku dengan bebudak opis set up plan nak g Bukit Tinggi Indonesia... passport dah ready.. duit pakej dah ready.. tunggu collect balance duit n transfer ke sana je.. tujuannya standart ar.. ronggeng cik jenab dan nak mengirai duit di sana... diorang la kirai duit.. aku nak kirai dengan apa?? huhuhu...

tapi aku agak nebes mengenangkan situasi sekarang hubungan Malaysia - Indonesia.. bukan aku je yang nebes.. bebudak lain pun tetanya aku dengan nada nebes... tapi malangnya aku bukan warga indonesia yang boleh menceritakan perasaan sanubari warga indonesia... daaaan tiba2!!!! jeng jeng jeng!!

WARNING : SILA ABAIKAN AYAT TUNGGANG LANGGANG AKU YANG CUBA CUBA BERBAHASA INDONESIA BUDGET INUL GELEK GERUDI..!! YEEEEEEEHAAAA'~ BERAT DEH MAHU TIRUIN BAHASANYAAA... dong aaaah~

Donny : aslmkm.. mira
Me : w,salam,kamu sihat??
Donny : alhamdulillah, kamu ?
Me : sihat alhamdulillah.. awal bulan 10 ni saya g bukit tinggi padang lagi bersama teman2 office hehehe
Donny : oh mira kalau ke padang.. tak dapat balas mesej saya.. saya orang bukittinggi
Me : ooo ye ke?? donny berada di kawasan itu kaa?
Donny : iya..
Me : erm.. kalau saya bertanya kamu jangan marah yaa...
Donny : oh taklah silahkan bertanya apa sja
Me : selamatkah kalau saya ke indonesia dalam keadaan malaysia dan indonesia sekarang??
Donny : insyaallah, tak ada apapon yg akan mencelakan dirimu, kerana orang padang adalah saudaranya orang negeri sembilan..
Me : ooo.. saya agak risau tentang perkara itu.. tapi semasa saya ke padang bulan 4 lepas.. orang padang memang baik2 saya perhatikan
donny : orang padang tak pernah protes malaysia
Me : hehehe alhamdulillah
.
.
.
Me : di sana kerap berlaku gempa bumi ke donny
Donny : sekarang tak ada gempa lagi. tak perlu takut
Me : oo harap2 begitu lah hehehe
'
'
'
Donny : ha tak apalah.. gaji di malaysia banyak
Me : erm.. pekerja seperti saya biasa2 aja gajinya donny
Donny : saya sudah bekerja 12 tahun, tak dapat jua melancong kesana. gaji disinisedikit
Me : ooo... tidak mengapa... insyaallah rezeki kamu murah nanti... AMIN. berapa rupiah yaa kalau kamu mahu ke sini??
Donny : saya tak tahu pasti, sekira 5 juta rupiah
Me : wah mahalnyaaa. kalu tidak silap saya.. sejuta rupiah kira2 4ratus ringgit malaysia. kalau 5 juta rupiah..mahal tuu

... sekian temubual ringkas bersama orang Bukit Tinggi Indonesia... sila abaikan yang tidak berkaitan... n3 ni lebih pada nak berkongsi.. pengetahuan hehehe...

tujuan utama harap dapat melegakan hati2 korang2 yang berada dalam list ronggeng cik jenab ke Indonesia bulan 10 nie... jangan habiskan duit raya ni oi!!! simpan nak g padang!! aku libas korang kang.. hua hua hua...


:: sukati aku la nak letak image apa pun.. hahahha... betul3x ::

*nota lutut - bersatulah dengan nama saudara se ISLAM dan menyembah ALLAH yang satu.. jika tidak mahu bersatu dengan nama serumpun.. jangan tunduk dengan propaganda YAHUDI!!

10 comments:

Anarm said...

tiba2 ade upin ipin.. hahaha..

niz said...

ye anarm. gua pun kompius. abstraks sunggoh image dengan isi entry. kene buat research nih. untuk menghurai kerelatedan mereka.

army4war said...

anarm - aku dok type keyword indonesia vs malaysia.. tetiba kuar gambar upin ipin.. terus aku letak hahaha

kak niz - gambar diorang lg menarik dr gambar2 yg lain masa google tadi.. sooo cute... betol3x!!

Anonymous said...

hahahhaha... xpe.. ko banje aku kt padang nnt kan?

* aku x riso pun nk g padang.. aku ok je.. sbb aku pikir aku da bayo.. hal2 lain ak x pedulik

- azue -

army4war said...

zuco - wak luuu!!! alaa lupa lg bg ko no akaun.. nanti aku bg hehehe

akira said...

T_T

ralat ~

Sarah Syazwani said...

hehe...kira aku serumpun ng org padang ehh..yela kan aku kan negeri sembilan..pttla aku ni baik orgnyer..wakakaka

army4war said...

nissah - huhuhu ralat goreng lalat la.. hahaha

sarah - sebelum g padang aku nak cop kat dahi ko "aku orang N9" supaya vacation kita makin selamat.. hahaha...

aizuemi said...

still waiting for no akaun.. bla blab bla.. aku kira smp 3.. kalo x.. aku tamo byr.. 1.....2......2.suku... 2 setengahhhhhhhh.... tiiiiiii....ga~!

army4war said...

zue - bukan nak check dalam emel2 lama.. nak gak aku bg balik.. arghh!! geget kang.. kejap ;))

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin