Saturday, December 13, 2008

luahan rasa


jiwa aku kacau 2 3 hari ni.. aku ambik keputusan nak hirup udara selain udara kota damansara dan udara hartamas untuk seketika.. manalah tahu kalau2 udara tempat lain tu ada terkandung unsur2 gas yang sangat mujarab untuk menenangkan hati aku yang berkecamuk ini...

kehidupan seharian aku terlalu stereotype, ermm agak bosan.. tak perlu salahkan keadaan, aku sendirilah yang kena tahu keluar dari situasi ni..

aku pilih petang jumaat dan shah alam untuk langkah pertama... sebab member aku ada kat sana..

pagi2 buta lagi penyakit biasa aku menyerang.. migrain aku ni bukan tahu erti tuan dia banyak kerja kat opis ke, tuan dia kene bangun pagi ke, cuti tuan dia dah habis ke.. kalau dia rasa nak serang dia serang je la.. marah tol kat migrain ni, tapi boleh ke marah dia? telan ubat.. baring diam2 sudaa.. tp baring diam2 ke.. aku guling2 je huhuhu...

dah janji dengan member untuk ke shah alam sejak semalam.. lepas maghrib kitorang pun memulakan perjalanan ke shah alam.. penuh onak dan duri gak la perjalanan ke shah alam.. jalan shah alam memang pelik, aku terpaksa buat aksi ngeri termasuk laluan yang bertentang arah.. ngeee memang seram..

setelah berhempas pulas mencari, dan menunggu member aku habis kerja pukul 10 malam.. akhirnya berjumpa jugak dengan dia.. masuk je dalam kereta dia start bercerita.. macam2 cerita la.. cerita life.. cerita lawak.. cerita kecewa.. cerita gembira.. aku jadi pendengar setia dan kalau ada apa2 yang aku nak sampuk.. aku sampuk la..

kitorang pilih seksyen 7 untuk dinner.. dah tak da idea nak makan kat mana... restoren tu kami jadikan tempat luahan rasa masing2.. lama tak jumpa macam2 cerita la keluar..

erm.. takpayah la aku kongsi masalah dia kat sini.. tapi nota untuk KAU... jangan risau apa2 pun insyaALLAH kebenaran akan mengapuskan kebatilan (ayat dalam novel Ramlee Awang Mursyid hehehe) dan paling penting aku percaya ko.. tabah key fren!!

erm... ada juga lah mereka2 yang luahkan masalah pada aku.. minta pendapat dan sebagainya.. alhamdulillah masih ada yang percaya aku.. aku tolong yang termampu.. aku cemburu pada mereka2 yang mampu luahkan masalah pada orang lain.. aku pun luahkan jugak.. tapi aku rasa luahan aku tak sehebat mereka.. memang aku cemburu.. aku tak de kekuatan nak luahkan segala..

erm.. ntah2 diorang pun tak luahkan semua kan.. ok sekarang aku lega sikit hehehe...

smile and the whole world smiles

nota lutut - n3 aku kali ni agak tergantung aku tanak teruskan sebab aku rasa ayat2 aku berkecamuk dan tak de motif. nanti korang baca ayat2 aku yang tunggang langgang ni, dan akan menyebabkan korang pun turut serabut macam otak aku gak, ayat2 ni tak teratur macam perasaan aku sekarang.. tajuk entry pun ntah pape, tak de kene mengena... harap maklum..... arghh.. ayat ni pun serbut.. okey enuf.. enuf.. c ya!!

21 comments:

nizniz said...

tanda tanda nak dapat sembelit tu...sila makan buah payapa dengan banyak...

army4war said...

kak niz - baik kak! kalau tetap sembelit siap akak huh!

princesslavender3 said...

ok2 aku cuba paham walau x berapa paham atau aku langsung x paham??!! errgghhhhh!!! sakit virus otak aku bc n3 ko nih.. aduh! aduh!!

army4war said...

kak niz - kak saya baru paham isi kandungan tersirat akak tu hehehe...

shida - hahaha tu la.. padan muka korang yang baca terutama ko... untuk mengubati sakit otak.. sila makan buah nenas gak.. mcm saranan kak niz hehe

nizniz said...

nenas, syidah!? owwwwww...nanti luka rahim tambi chik ku...

army4war said...

nenas sangat lazat kak... sungguh enak di makan begitu saja.. siap ada iklan (saje)

princesslavender3 said...

hooi nenas ke payapa??? adik mula keliru.. oooh tidaaakkk!

Nursheila Zainal Abidin said...

makan la epal (nasihat dari anys--xdek kaitan huahuahua)

princesslavender3 said...

huahuahua!! epal ijau ke merah.. kena lebih detail supaya kak anys lebih cepat sembuh!! hakhak

army4war said...

lavender - padayapa *sila goyangkan kepala secara halus*

silolo - epal sedap... tp aku suka nenas... nenas juga suka aku.. yippi...

lavender lagi - epal merah RM1.50 kesukaan kak anys

hegira said...

haha. nak bagi petua gak nih. kalau sakit kepala, minum air limau nipis. lagi bagus kalau ais. takpun 100 plus babe! 100 plus!

sebab aku pun selalu sakit kepala. tapi skrg nih dah ok skit. eh. ok banyak.

army4war said...

hegira - baiklah hegira..aku akan tonggang 100plus sedaya upaya bila sakit pale.. tp biasanya time tu aku nampak uphamol 650 tu je...harap petua kau mujarab krkrkr

Akira The GreAtT said...

wakakkaa...akhirnye pms ko terjawab...kekekeke...hhahahaha...


p/s: aku mengomen di saat aku tunggu ko miskol aku..kekeke

army4war said...

akira - hahaha... semalam segala pertanyaan terjawap... skang mood ak kembali normal hahaha

nizniz said...

burp! kiusme. makan durian.
mau ciom mulut dengan saya?

Nursheila Zainal Abidin said...

kak niz - ptt la bau sampai sini~! huahuahua

army4war said...

kak niz - wah tawaran hebat dr kak nis.. err.. akak.. sanggup ke..

silolo - kne biasakan sheila.. nanti mana tau ko kawen dengan penggemar durian hahahahahha !!!

khairulanarm said...

ciom mulut? nak.. nak.. hahaha..

army4war said...

kerol - euw~ ko memang najes mcm dum2 gak huh!!

khairulanarm said...

najes ape plak.. durian tuu.. aku suke durian.. nenas pon aku antu jugak.. hehe..

psstt.. jgn bgtau syida.. die xtau aku pon antu nenas.. haha

army4war said...

duyan sangat sedap jika makan dari durian ke mulut.. tp dr mulut2 ke mulut aku sangat tak setuju.. hahaha...

baik aku cuba rahsiakan dr pengetahuan shida.. syyyiiii~

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin