Saturday, December 27, 2008

penat

penat tu apa ek??
buat kerja berat menggunakan kudrat yang ada kot...

erm... tapi tido sepanjang hari pun aku boleh penat gak pee..?

aku akan sangat penat bila buat sesuatu perkara yang aku tak suka even benda yang aku buat tu tak guna tenaga..

tapi aku tak kisah rasa penat kalau apa yang aku buat tu, aku rela dan aku gembira...

err.. aku baru terbangun dari pengsan semalam.. lepas je kawan aku yosh hantar aku balik ke rumah semalam dalam pukul 7 petang, aku terus pengsan tak sedarkan diri.

kisahnya:~
hari khamis lepas aku telah diculik oleh bakal pengantin untuk ke rumahnya... aku dah selalu pergi rumah dia, tapi macam biasa la...aku tak hafal jalan.. aku juga tak berani drive sensorang lagi.. maklumlah saya budak baru belajar.. ahaks...

kawan aku fisya dengan tunang dia iwan (masa tu masih dalam ikatan tunang) dah sampai rumah aku.. aku pun dah sedia packing barang2 untuk diculik oleh mereka.. sebelum ni, ada beberapa kali cubaan menculik aku.. tapi aku bz dengan kerja, aku tak izinkan penculikan tu berlaku.. kali ni aku relakan penculikan itu.. sebab tarikh perkahwinan diorang dah dekat sangat..

diorang bawak aku kehulu ke hilir cari barang saat2 akhir.. aku ikut je diorang tanpa banyak soal.. maklumlah aku kan mangsa penculikan.. mana boleh banyak cakap.. nanti kene ikat mulut pulak.. mementanglah diorang geng, diorang permainkan aku lagi.. ni antara dialog sengal kitorang masa bersembang, panas ati je diorang nie:

iwan: takut laa nak kawen kan yang..
fisya: ha ah la.. cam takut pulak...
iwan:jom kita lari nak..
fisya: ha ah kan, jom la kita lari.. tapi mira macam mana?
iwan:kita bawak la mira lari sama..
fisya:ko lari dengan kitorang ek mira...
aku:baik!! ye la.. ye la.. aku lari la dengan korang..

lepas tu diorang berjemaah gelakkan aku... mementang la aku mangsa penculikan, dengan sewenang2nya korang memperkotak katikkan aku ek..

sampai je kat rumah fisya.. dah ramai orang bergotong royong.. aku dah pandai bawak diri kat rumah dia.. sebab aku memang selalu buat muka tak malu lepak rumah dia zaman dulu kala.. adik beradik dia pun sempoi.. so aku pun selesa tak payah cover2 cumel kat rumah dia.. hak hak hak..

day 1:
aku tak buat apa sangat pun, aku cuma adjust katil pengantin set up barang hantaran sikit2, itu pun di atas pertolongan mak tam yang cumel lagi ayu, semuanya jadi cun, kalau nak ikutkan tangan aku yang buta seni ni, memang sedey la tgok hasilnya..lepas tu aku masukkan duit dalam sampul untuk rombongan khatam quran, lipat duit seringgit buat bentuk kipas untuk lekat kat baju orang gotong royong..

sebenarnya jawatan utama aku dalam majlis ini ialah pengapit.. aku dah pesan kat dia.. cari dulu sedara mara terdekat, kawan2 terdekat untuk jadi pengapit.. aku.. aku.. aku.. segan, aku kan seorang yang pemalu ahaks.. pengapit tu cerita masa bersanding.. sebelum bersanding tu, aku tolong la apa yang patut dulu..

sebenarnya aku berharap ada orang lain jadi pengapit hari tu, kot2 ada sedara mara dia yang nak mengapit pengantin, sampailah masa aku tengah mandi dalam bilik air.. mak pengantin jerit:

mak pengantin: miraa.....!!!mira jadi pengapit ye nanti..
aku:erk...!!! aaaaa.... erm... okey je makcik!!

pas tu aku dengar semua orang yang tengah gotong royong tu gelak, bilik air dekat dengan dapur.. hampeh tol.. aku terperangkap... huhu.. penculikan yang ganas kan??

malam tu aku inaikan bakal pengantin.. aku pun pakai inai gak.. alaa sebelah tangan je.. hehehe.. aku memang suka pakai inai.. bau dia best... ada yang cakap busuk.. tapi aku suka.. esok paginya, kitorang compare inai masing2, dan pemenangnya ialah.. aku..inai aku paling merah.. hak hak hak..pas tu diorang perli aku, "aik, inai pengapit lagi merah dari pengantin" krkrkrk~

day2:
hari ni bakal pengantin akan dinikahkan... aku bertindak selaku kameraman.. aku tinggalkan bakal pengantin dengan kawan dia.. aku dengan adik pengantin selaku assistant aku, tengah bz snap2 gambar orang akad nikah.. alhamdulillah dengan sekali akad kawan aku yang tersayang telah selamat bergelar isteri.. dia menangis gembira lepas akad dah di sah kan.. dulu aku tak paham kenapa kakak2 sepupu aku menangis lepas akad, bg aku dulu, kita kena senyum gembira dan kalau perlu gelak(cam beria pulak) sebab dah selamat dijodohkan.. tapi sekarang aku paham kenapa kawan aku menangis.. tak payah tanya aku, sesapa yang tak paham akan paham.. ahaks.. dalam ketawa2, aku terharu dan sebak diatas pernikahan ini.. aku sebak sebab gembira sangat.. percayalah aku gembira, aku tak tipu...

lepas majlis nikah, kitorang tidur bergelimpangan macam lepas minum racun.. kengkonon nak touch up inai pengantin sebab kurang merah.. last2 semua pengsan.. kitorang tidur atas toto, tapi tak sempat nak bentang, kitorang terus jadikan toto tu sebagai bantal, beralaskan lantai.. memang seram bunyinya bukan?

hari perkahwinan:
lepas majlis khatam quran, semua bersiap2.. aku pun bersiap pakai baju cantek2, maklumlah pengapit huhuhu.. aku pun menjalankan tugas aku sebagai pengapit dengan jayanya, pengalaman mengapit yosh dulu aku jadikan iktibar.. abang yosh cakap aku pengapit brutel.. kipas pengantin macam kipas satey, kali ni aku kipas dengan lemah gemalai.. hahaha..

majlis hampir kepenghujungnya.. aku lepak dengan kawan2 aku yang turut datang ke majlis pengantin.. masuk ni dah 3 kali aku mengapit orang hahaha..

ada orang yang cakap.. kalau jadi pengapit, nanti aku kawin seri pengantin aku hilang.. ada gak yang cakap kalau aku jadi pengapit, lepas ni aku pulak yang kawin.. aku kategori tak berperasaan sangat bab2 nie.. niat aku, kawan aku mintak tolong untuk melengkapkan majlis dia.. aku tolong yang termampu insyaALLAH.. tapi ada gak dialog yang sengal hari tu:

cik nab:mira.. lepas ni ko ke mana pulak..
aku: (diam sebab blur)
cik nab:lepas ni ko ke rumah pengantin mana pulak
aku:oOooOOoo... lepas ni aku ke rumah hujung nuu jadi pengapit kat situ pulak.. maklumlah side income jadi pengapit.. freelancer.. (hampeh tol)

sekarang semuanya selamat alhamdulillah... aku gembira semuanya berjalan dengan lancar.. badan aku penat sangat, tapi hati aku gembira.. malam tadi aku dah charge tenaga badan aku dengan tidur tahap mummia hahaha...

kawan aku NORAFISYAR BINTI MAT SAAT dah selamat jadi isteri kepada MOHAMAD IZUAN BIN ABU BAKAR pada 26hb disember 2008 pada pukul 9.30p.m dengan sekali akad saja.. Alhamdulillah.. semoga jodoh korang berkekalan sehingga ke akhir hayat fren....

erk.. seluar jeans dengan charger hp aku tertinggal kat umah fisya plak..

sedikit gambar wedding fish si ikan kaloi.. thnx to yosh yang poyosh.. muax [LINK]

banyak lg gambar akan menyusul..

10 comments:

anarm™ said...

wahh.. mcm best je jadi pengapit.. x penah rasa jadi pengapit.. klau aku jd pengapit, aku bawak kipas je letak seblah.. xyah susah2 nk kipas pengantin.. huh!

time aku nanti, aku nak pengapit pkai baju cam pahlawan melaka dulu kala.. pastu dok atas kuda, pegang tombak.. =))

army4war said...

hahaha.. masa kipas tu, tak la pasal dia panas.. sebab kipas atas pelamin dah no 5, dah terbang2 tudung kitorang semua.. simbolik raja sehari je :P

nanti aku nak si sunan aku, pakai baju cam sunan gak.. pahlawan melaka.. hahaha... gatai tak aku? hahaha

anarm™ said...

huh.. bukan gatai lg.. ngade2.. haha.. harap ko jumpe la sunan ko tu.. jgn sunan mcm dlm buku tu.. yg tu dah XDE.. :(

Silolo said...

k migha.. bkn ke ari tu kate xdek baju meghah menyale ke? g curik baju sape di hari kejadian? hehehe~!:p

army4war said...

anarm - hahaha... alaa aku gedik2 je nak si sunan tu.. sunan tu bukan nak kat aku pun ahaksss

silolo - hari kejadian kak migha pakai baju kaler purple.. kak migha tak sempat beli baju dik.. nanti akak upload gambar key.. adik tgok la kecumelan akak puas2 ahaks..

yosh said...

aku tak paksan le ko mengipas pengaten rituh.samade ko kipas satey o diri sendri hhuhu ;)

army4war said...

yosh - sadap u.. busuk.. uwek.. uwek..

aku kipas bebetul la.. pengajaran dr mengapit ko ari tu :P

anarm™ said...

kipas lipas :-|

army4war said...

WISHING YOU THE VERY BEST IN  
╔══╦══╦══╦══╗  
╚═╗║╔╗║╔╗║╔╗║  
╔═╝║║║║║║║╚╝║  
║╔═╣║║║║║╠═╗║  
║╚═╣╚╝║╚╝╠═╝║  
╚══╩══╩══╩══╝
¤ø„¸¨°º¤ø„¸ ¸„ø¤º°¨¸„ø¤º°¨
¨°º¤ø„¸ HaPpY ¸„ø¤º°¨
¸„ø¤º°¨ NeW yEaR`

hahahaha.... shida paling nyampah dapat ym ni hahaha...

日月神教-任我行 said...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin