Saturday, February 28, 2009

berjimba acara bebas

aktiviti family aku selesai jam 430 petang, terkocoh2 (saja guna ayat novel) aku set up laptop untuk on9.. aku nak tau perkembangan aktivit selanjutnya, iaitu rombongan che ni ke KLCC.. sejurus aku online je.. popoppopopopopopopopopopopopopopopopopopopopopopop!!!!! bunyi ym aku :-ss
semua mesej ym hanya bertanya khabar sahaja (aku tipu)

setelah perbincangan jarak jauh dilakukan.. keputusan dibuat.. lepas maghrib dalam pukul 8 malam kitorang gerak dari kota damansara.. sejurus keluar dari rumah, dapat semes dari setari, mahu follow.. okeh bebeh.. campur tolak darab bahagi, pukul 9++ silolo drift ke KLCC..

pelbagai rintangan kami tempuh bersama, termasuklah tidak dapat mengenali simpang keluar dan kesukaran silolo U turn.. semua itu membuatkan kami lebih manja antara satu sama lain, kerana masing2 menghunus jari telunjuk ke kiri dan ke kanan sebagai petunjuk untuk silolo drift kereta beliau.. kesukaran yang terakhir adalah ketika tidak menjumpai pintu masuk ke menara maxis.. aku berpendapat, menara maxis tu telah di 'pagar' oleh bomoh thailand untuk kepentingan diri sendiri.

setelah semuanya under control.. kitorang semua bersepakat melakukan aktiviti merentas jalan menuju pizza hut yang tak confirm lagi 24hours.. dan terbukti, pizza hut masih mengaut untung walaupun tidak buka 24jam.. alternatifnya.. kitorang makan KFC.. yummie~ acara menggelakkan antara satu sama lain sambil makan dilakukan dengan tenang dan saksama.. setelah selesai makan, kitorag bercadang nak berkarok.. tetapi malangnya kami tiada tempat di hati mereka.. KTV penuh, so kitorang plan nak plan bende lain pulak..

lokasi perbincangan tepi pagar pelita nasi kandar.. kami nyaris tak dilanggar kereta.. perbincangan mafia memang macam ni.. kalau tak adventure, tak mafia la namanya... macam2 cadangan aku dengar.. genting highland, melaka, PD, cadangan balik tidur pun ada (hampeh).. tetapi setelah keputusan dibuat, PD menunjukkan potensi yang menarik..

gerakan ke PD pun berjalan lancar sehinggalah che ni ternampak signboard bangi. beliau terus mengarahnya supaya contact anarm dan bosz.. bermacam2 dugaan ketika cubaan menculik anarm dan bosz, termasuklah mengaibkan diri aku sendiri (dun ask) everything under control.. dengan gentlenye bosz sampai dengan seluar rock, sweater rintangan angin dan topi kulit kalis pelurunya... membawa kami ke rumah anarm pulak.. selesai anarm make up seround dua.. perjalanan ke PD pun diteruskan..

topik dalam kereta pun tak kurang hebatnya..

che ni: apakah itu gantang?
katak : gantang tu banyak sikit dari cupak, gambarannya macam sesuatu benda yang berada di dalam guni..
che ni: tapi kenapa melukut di tepi gantang ek?
(lebih kurang la dialog dia, aku bukan ingat2 lupa.. tapi aku lupa ingat2.. sapa suh paksa aku update blog)

hebat tak topik ni..sangat ilmiah bukan? erm... tak paham suda.. sebab yang penting sekarang topik2 sengal macam tu kami ketengahkan adalah kerana sedang cuba mengurangkan statistik kemalangan jangan raya, bukan sahaja bas transnasional je yang banyak kemalangan, kadang2 troli kat supermarket pun boleh accident key.. plzz la
(siapa yang minum sting dia la rasa stawberry nya... siapa yang minum lipton dia la yang terasa teh nya.. siapa yang minum 100plus dia yang paling bertenaga)

sesampai di pantai PD kitorang terus menerkam benteng pantai, berbagai2 aksi nak naik benteng tue.. akhirnya berjaya dengan bantuan kereta silolo.. memang dasar bumblebee keta silolo nie.. lepas beramah mesra beramai2 dekat tepi pantai.. pelbagai topik diutarakan.. antara soalan sengal yang aku nyampah nak jawap ialah,

kak anys : umang2 tu hape?
che ni : agar2!! (gila confident muka beliau)
aku : erk!
peserta yang lain : (takjub!!)

beberapa ketika kemudian kami dihalau oleh lori sampah dan disusuli dengan lampu jalan yang terpadam melengkapkan rasa ingin beredar kami semua.. tetapi peserta gen 2 putih mulus tidak patah semangat, kami tidak berpatah balik tetapi mengambil keputusan menjejaki asal usul kelahiran Mohd Erwan Hafizi (aku dah tak refer name card wangi ko, hapal.. angkuhnya aku) di kampung LBJ.. saat menyusuri jalan sunyi dan di kelilingi kegelapan hutan felda sebenarnya tidaklah begitu menyeramkan jika tidak wujud aksi2 seram dalam kereta.. tindakan luar kawalan encik katak memberhentikan kereta dan membuka tingkap di tengah2 hutan memang mengundang rasa nah hempuk bertubi2 dengan sekuat tenaga dush.. dush.. dush.. (weh jangan rasa nak sepak aku plzzz hehehe...) tetapi aksi seram menutup lampu hadapan dengan kelajuan kenderaan yang tak berapa nak perlahan lebih seram dari cerita mak dan ayah ko kene lambai dengan pontianak wahai encik katak.. krkrkrkrkrr..

kami keluar dari perkampungan berhantu tu bila hari sudah cerah, sebab encik katak dah tak de motif untuk menakut2kan kami pada hari cerah.. perjalanan ke kajang demi menghantar anarm ke rumahnya berjalan lancar dengan sedikit sebanyak terdapat kesesatan akibat kemengantukan encik katak.. cam klaka je tengok dak anarm tido sampai lentuk2 pale pegang spac.. hahahahaha... (saja aibkan ko anarm) .aku mengantok tapi tak boleh tido.. banyak kali cubaan aku lakukan untuk tidur.. tapi kurang berhasil.. baik aku layan che ni dengan encik katak bersembang supaya kami bertiga tidak gelong..

sebelum n3 kali ni berakhir.. aku ingin bagitahu kisah seram kepada kalian.. kisah ni double seram dari kisah pontianak melambai mak dan ayah encik katak.. ikuti temuramah ini.. zasss~


B|_u3fR0G !!: ye ye..
B|_u3fR0G !!: mase drive aku nmpk kembang..
B|_u3fR0G !!: sume kembang2.. pastu blur2..
B|_u3fR0G !!: cube ko buat kt photoshop.. grausian blur..
B|_u3fR0G !!: cmtu la
rEd-arMy: erk!! napa ko tak bgtau weh.... kalau tau, aku campak ko ke seat belakang.. aku drive pun tak kisah
rEd-arMy: aku rasa tadi aku tak la level tertido..
rEd-arMy: aku ngantok tp aku tak leh tido
rEd-arMy: dalam photoshop tu.. radius dia nk aku letak berapa? hahahahahahahahah
rEd-arMy: aku dah buka photoshop
rEd-arMy: =))
B|_u3fR0G !!: radius 5 je
B|_u3fR0G !!: :d

tadaa.......... setelah aku men photoshopkan gambar yang aku search kat google ni, inilah hasil pemandangan seram encik katak ketika mengantuk memandu pulang.. seram bukan?? aku tgok pun seram...!!


nota lutut - sangat enjoy semalam.. thx guys.. next??? g mana pas ni weh!! hahahah

32 comments:

ONEXOX PLAN said...

aku rasa aku jd lebih hebat dengan aktiviti aku tido di kusyen gen 2 yg empuk daripada melayan aksi seram beliau2 tu.. aku kagum dengan kusyen gen 2 sebab tidurku jd bertambah lazat..

smpai umah je aku berkata dlm hati, "dpt letak kusyen gen 2 kt bilik aku ni mesti best".. haha

Anonymous said...

anarm.....lebih sedap lagi tidur bersebelahan bidadari sengal yg juga agak empuk (siapa yang minum 100plus dia yang paling bertenaga)...

smpai umah je aku berkata dlm hati, "remuk kusyen gen 2 aku".. haha

katak© said...

hai pada semua.. selepas ini.. aku akan take over kusyen tersebut.. (siapa co-pilot.. dia la kene bukak tingkap..)


sampai rumah je aku.. tak berkata apa..

army4war said...

anarm - sila dapatkan kusyen gen2 putih di desa pandan yang berhampiran anda.. selagi stock masih ada

kak niz - cais.. dia tido sampai sengat2.. malas nk layan, nasib tak campak kuar keta masa kat utan felda tu..

katak - aku harap radius 5 pada grausian blur tu adalah yang paling tinggi.. jangan cuba pecahkan record tersebut, kalau tanak gen2 putih mulus pecah krkrkrkrk!!!
(siapa yang nguap kreatif dia la yang sah2 sesat banyak kali)

ONEXOX PLAN said...

aku mula2 tu saje lentok layan lagu yang tak best kt radio.. pastu terlelap terus.. umpama gantang yg terlukut di tepi rak yg usang..

katak© said...

haa.. heee... jangan risau.. ko tkkn kene terajang.. tp.. bersedia utk memandu di lorong cerita seram.. aku pastikan.. ko memegang stereng..

jgn same kn binatang ngn mknn.. itu salah..

dan.. jgn bersolek terlalu lame.. kerana hanya wanita yg melakukannya..

Anonymous said...

cam biasa, aku kena paksa baca blog nie..

aku tido sepanjang perjalanan balik pd ke tempat bosz. kesian lolo dgn bosz. sampai rumah 9.15 pagi, tepat 9.40 pagi aku dah kena kejut pegi keje.. apa pun, thanks kat opaq sbb tlg bawakkan beg laptop aku. gentleman gitu.~ thanks lolo sbb drive~ thanks semua sbb tunggu aku yg sgt bz,, thanks mira sbb suruh aku baca blog nih krkrkr~ thanks madu sbb blanje kfc. thanks bosz blanje bfast. (sorry mira aku teramik kesempatan buat ucapan peribadi.) ok chalo betty!~

army4war said...

anarm - ces salahkan lagu sebab tertidur, pas ni memang aku tak teragak2 campak ko kuar pintu keta(brutelnya)

katak - kalau ko berenti di lorong cerita seram.. aku akan guna ayat standart ketika korang carikan aku LRT station "aku tanak kuar kereta!!" haa cuba lah!!

setari - thx kepada ko gak sebab sudi buat kerja laju2 untuk datang memeriahkan majlis berjimba ini.. next time ko kne wat keje laju2 lagi.. practice dari skang!!

irfan said...

baiklah. sebenarnya kerana kerja laju tu, aku tersalah potong kerja aku. akibatnya aku cepat2 tutup kedai supaya dapat bagi barang dlm gelap dan client x perasan. maafkan aku client!

Anonymous said...

ceh bila masa lak irfan pakai akaaun dia. sorie. ~

ONEXOX PLAN said...

@bluefrog©
aku bukan mekap la.. tutup laptop.. laptop nk kena cabut sume wayar sbb nk tinggal.. sian die kene ikat ngan wayar..

lenkali kalau korang ajak lagi, aku gerak terus walaupun aku berkain pelikat ketika itu..

army4war said...

irfan - hai irfan.. lain kali jangan kasi kak ti guna akaun irfan key.. cakap dengan dia. kak migha tak skee

setari - sian irfan

katak© said...

hui.. hantu!!!.. ko bayangkn.. mase aku tutup lampu tu.. pastu bukak jek.. kelihatan beliau di depan kereta.. hahahhaha... time tu gak aku turunkn ko.. hiihihihii..

army4war said...

katak - tanak bayangkan, sebab aku baru tau ada bau wangi.. yang pasti bukan dior kak niz :-ss dialog standart aku untuk driver gen2 "aku tanak kuar kereta, no matter wut!!" hehehe ;))

opaq said...

siapa irfan??

aku cemburu ni..

korang jahat....xajak aku pi pd..

army4war said...

opaq - aku masih setia dengan mu opaq.. irfan hanyalah seorang kanak2 yang cumel.. ohhhh~

haa sapa suh ko balik awal... dah cakap dah mahu meronggeng! kalau tak sure ko terhibur b4 balik ke tanah air..

Anonymous said...

opaq syg, jgn risau, aku dgn irfan xde pape, aku setia dgn ko jer. uh!
next taing kite pegi pd awal2 lepas tu mandi mandi lepas tu tido tido (kuat berangan)

Anonymous said...

k army~!
ahaks.. sowi kalo rase slow drive di hari berkenaan sbb terpkse ikut peraturan hukum alam.. eh korg jenjln kat kmpg en mohd erwan hafizi selame sejam je ke? lepas kite berpecah dan berpisah kat pd tu.. aku drift sampai kajang(umah anarm) mase tu kol 6++ pg.. lepak mkn bekpes hasil belanjaan bosz(bkn slalu dier blanje ;;)) kol 7++ aku drift balik sampai umah kol 9.. ahahhhaa.. tp sian gak kat bosz krn terpakse teman aku drift.. (amik watak obj spoiler pemberat kete so x dek ar melayang kete time aku drift)

bile agi nk wat keje giler mcm ni? ;;)

army4war said...

silolo - encik erwan hafizi drift sambil sesat2 dan kadang2 nyanyi salah lirik.. tu pasal kitorang sampai awal gak (sila kaitkan sendiri)

Anonymous said...

bukan sesatlah...terlajak je...

Anonymous said...

met kenal dulu ah biar keren

army4war said...

kak niz - terlajak jentu banyak U turn.. jangan risau hehehe

anto84 - datang lagi hehehe

Anonymous said...

Happening betul la korang kan...Aku? macam-macam happened.. hehehe

army4war said...

sebaliktabir - jom join kitorang.. lepas2 kerja release tension.. baru productive hehehe..

Anonymous said...

memang layanz...
sonot bile ingat balik.
time kasih sume..

army4war said...

akira - pas ni plan baiiiik punyaa... kumpulkan bala tentera.. miyahahaha...

ONEXOX PLAN said...

plan g pd lagi ke? opaq.. nanti join aku tdo dalam kete jentu putih mulus yee.. hahahaha

Anonymous said...

mbak2 lagi apa dengan sapa,mw kemana??aku toh mampir lagi..hohohooh

Anonymous said...

jentu putih mulus...2 depan, belakang leh 3 je ye. satu haruslah yang bertubuh comel. kalau tidak pilot i susah nak drift 150/km/sejam!

army4war said...

anarm - wah..dah plan duduk berdua duaan dengan opaq.. skandel tol huhuhu...

anto84 - mampir ke mari.. kita sama2 berjimba sih.. hahahaha

kak niz - nanti kita adjust seat.. supaya drifter2 boleh memecut.. "menang jadi arang.. kalah jadi abu". cop aku nak ALI(nota untuk setari)

Anonymous said...

why the ghost look so pretty

army4war said...

hahaha... may be the ghost want to tackle.. so.. be prepare dude..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin