Friday, March 6, 2009

sinopsis


pf blackout?
life yang stereotype sudah tiada.. aku sudah menjana pendapatan dari rumah

interview?
tawakkaltualALLAH

esoknya?
eh.. saya diterima ke? alhamdulillah...

2 3 4 5 6 7 hari?
aku berfikir...
aku bertanye...
then...
aku istiqarah...

ari khamis?
lepak opis kak niz sambil beryming... skype...
sangat gelak!!

tetiba?
"tak payah datang opis..."
petunjuk dari ALLAH berkat istiqarah... alhamdulillah..
prank tetap terus.. ces tok korang!!
jentu putih mulus trasnform menjadi teksi.. saya paham..
perlu korang masa tu.. tak tipuu... sangat!
kene brain wash dengan kawan2 yang masih sayang... banyak ayat yang akak hamburkan.. tapi ada satu yang sangat melekat.. tq darling.. ngeeee :D

thanx?
thanx MEREKA yang bawak jalan2 ke kaki bukit.. tempat campak cincin daimen..
thanx MEREKA yang buat lawak kasi gelak kuat2.. radio kuat, tu pasal menyelit tetengah seat..
thanx MEREKA yang bawak g makan ayam dara.. semua wing la beb!!
thanx MEREKA yang suruh balik sendiri naik lrt.. cess untuk mereka gak!!
balik naik gothy...
masih sangat diam...

jumaat?
(tototototot - bunyi ring tone standart nokia)
engkau : woi bangun.. tido ke?
aku : mana ada tidur.. err.. skang pukul berapa?
engkau : baru bangun la tu.. ish ish ish...
aku : ngeee~ :D
engkau : bak sini login id client
aku : login id dia xxxxx... password dia xxxxxxxxxxx
engkau : ok sis.. tq
aku : no prob...

YM?
(ringkasan ym.. tanak kopi pes, nanti banyak sangat kne filter.. ayat2 lucah semata)
engkau : [sending file]
engkau : nanti post n3 ni key pepetang sikit
aku : [decline]
aku : jangan bagi aku kerja lagi pas nie
engkau : aku call ko skang
aku : tak payaaaaaaaaaaaaaaaaaahh!!!!

call jugak?
(totototototottot - bunyi ring tone standart nokia.. again~)
cesss betul!

engkau : apa kes?
aku : bla bla.. masalah... bla bla.. problem... bla bla bla... tertekan..bla bla.... arghh.. sroott...!!
engkau : erm... leks leks leks..
aku : apa kes?
engkau : bla bla.. masalah... bla bla.. problem... bla bla bla... tertekan..bla bla.... arghh.. sroott...!! (kopi pes je)
aku : ok set petang ni.. bye..

KL lagi?
aku : kalau aku serabut, aku tak boleh duduk sorang2..
engkau : kalau aku serabut kene cool down sehabis mungkin.
dia : setiap orang lain cara dia handle serabut masing2..

roger?
aku : woi kuar?
kamu : ok je..

aku : jom gulam mee!!(semes)
ko : ok tunggu aku sampai!!(semes)


nota lutut - aku tak boleh sorang2 remembaa?

16 comments:

Anonymous said...

yes yes yes aku org petama. ni mmg kena paksa baca gak.

semua benda pasti ada hikmahnya.
the truth is out there my fren.
lama2 org akan tau juga mana betul mana salah, mana ok, mana tidak.
syukurlah kau diberi kesempatan untuk berhijrah. amin.

sukses ya~

Anonymous said...

mer.. i lof u too.
apa i hambur ha? apa ayat i yang melekat tuh? kahkahkah. u jgn pecaya i sangat. i tipu u je.
ayam dara...well....i paham je kalau org tengah serabot...i akan akan hepi-hepikan...
in trying time, dont quit trying...haaaa..yang lain serah Allah....untung sabut timbul - kalau u, ermmmm...let me c...tak timbul la kot..hahaha..pakai pelampong keh!

army4war said...

setari - kita sherashi bershama.. alhamdulillah aku ada peluang berhijrah..

kak niz - saya pandai berenang.. tak caya tgu PD nanti.. yeeayy...

katak© said...

hoh..! konon..
aku serabut kene dok sorang2.. baru datang idea.. tapi jgn risau.. nasik kt kedai sebelah ade..

tapi ingt kate2 teman mu..
"jangan patah balik.."

"Patah sayap bertongkat paruh.. Patah paruh bertongkat siku.. Patah siku bertongkat dagu.. Patah dagu bertongkat kuku.."

kalau syg kuku.. pki montot..


psstt.. nape die pnggil ayam dara..??

army4war said...

katak - aku tau dah nape ayam dara..."ayam yang ngam ngam soi untuk dimakan.. dagingnya lembut"- dipetik di tempat kejadian...

tak habis2 isu montot.. aku tabur paku picit kat seat driver jentu kang baru tau...

Anonymous said...

sebab dia tak penah betelo lagi. belom sempat, dorang dah ambik and sembelih kan...saya google tadik.

Anonymous said...

Allah sentiasa dengan orang² yang sabar...
ujian hadir kerana ALLAH tau kite mampu handle.
Moga kejayaan mengiringi perjuangan ini...
Good luck for us all.. ;)..

starry said...

kat pd katak dah janji nak petik gitar lagu sherashi bershama utk kita tauuuuuuuuu..~

Anonymous said...

i request...i suka request....i request lagu "kamalia" kat abang blurfrog. tapi tukar tajuk kepada nama i lah...harus... janji tauuu...

army4war said...

akira - insyaallah aku sedang bersabar.. hidup mesti terus.. yee semoga kejayaan milik kita.. AMIN

setari - wah lagu cinta cincin tikam kita.. dah agak dah sure ko ajak rujuk balik punyee.. dah biasa..

kak niz - wah korang request ek.. i pun nak gak.. mahu lagu teratai nyanyian Ramli Sarip.. yee brader katak.. yeeeayyy~

Anonymous said...

i nak request lagu madu dan racun. i nak duet dgn niz2,

Anonymous said...

i sanggup je duet. kalau gitu..mira jadi penari latar eh..nak la eh..ok eh mira..penari latar tau....pakai seluar ketat tau....macam japa onn.....mesti abang katak main gitar lebih semangat...

army4war said...

setari & niz my honey

i dah pikirkan step yang sesuai untuk jadi penari latar u dan setari.. tarian shuffle ok tak u ol! yeahh... ooo yeaaah.. aa haa' aa ha'

Anonymous said...

semoga selalu tak berseorangan dan bersawang. hehehe

army4war said...

sebaliktabir - alhamdulillah kawan2 aku sentiasa sokong aku..

bersawang tu..?? erm.. hehehe...

Anonymous said...

Alhamdulillah...kawan suka dan duka...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin