Thursday, January 1, 2009

dua ribu sembilan!!



semalam acara mewayang di jalankan.. The Day The Earth Stood Still jadi pilihan..jalan cerita dia ok, aku bagi 3/5 bintang di cakerawala.. aku layan macho keanu reeve je.. dah tua muka dia, tapi still macho ahakss..

kuar dari opis kol 6.55 (skang opis dah buat record masa masuk n balik opis, thats y aku ingat hehehe) hati cam dah tawar.. dah taruk gula sekilo kat hati, tapi tawar gak.. tatau pe sal :P

g kedai makan p ramlee seberang jalan area hartamas.. layan nasik campur berlaukkan ikan keli masak pedas dengan sayur kangkong goreng. kitorang terlupa ari ni memang jalan jem sebab for sure area the curve jem sebab situ area clubbing.. for sure count down kat situ heppening.. aku dan kak anys tak de hal sangat sebab kitorang naik kuda, senang nak cilok2.. silolo drive ari tu.. so macam biasa la..kuda aku mesti menang punyaaa.. so lepas ni ada sesapa yang nak bertaruh atas kuda aku, silakan.. pasti korang tak kecewa hahaha...

sampai area cineleisure pukul 10 malam.. lepas beli tiket.. kitorang lepak surau cineleisure tunggu wayang start pukul 1145.. kat luar aku dah tak sanggup tengok makhluk joget2 tonggang langgang cam kene sawan.. baik aku lepak surau layan mata.. (opss kantoi tak senonoh tol kitorang)

dalam 15 minit wayang start.. ada beberapa orang kuar dari panggung, sebelum keluar diaorang jerit "Happy new year" aku tergelak je.. aku tak bengang sangat dia ganggu konsentrasi aku terhadap keanu reeve sebab aku rasa tindakan dia cool hehehe...

wayang habis pukul 1++ sebaik keluar je dari wayang, kembang tekak aku.. cineleisure tu dah macam toilet.. lantai bersepah2 dengan muntah orang yang tonggang air setan.. ramai makhluk yang terbaring2 sebab mabuk, rasa macam nak pijak je diorang.. aku tengok, orang melayu yang mabuk dah tak cukup nak bilang dengan jari.. campur jari kaki pun tak cukup.. ramai sangat orang melayu yang perangai memalukan bangsa sendiri. sekarang aku terima kenyataan, bangsa melayu belum tentu Islam.. erm.. Nauzubillah..

jalan depan the curve jem sesangat.. kalau redah dengan moto, memang tak de hal sangat.. tapi sian plak kat silolo.. so kitorang pakat tunggu jalan reda.. sambil tunggu jalan reda, kitorang lepak bersama2 nyamuk kat tepi kolam cineleisure.. tetiba datang pak guard ajak sembang.. aku suka lepak sembang2 dengan warga emas ni, macam2 cerita dia kongsi.. maklumlah nama pun warga 'emas'.. pengalaman dia sangat berharga..

dia cerita pengalaman dia jadi askar dulu.. pergi bosnia la.. somalia la.. pergi luar negara.. dia ada sebut beberapa artis yang memang aku tak sangka perangai dia teruk, cari side income kat luar negara, rakam aksi2 najes, jual kat negara lain.. tak payahla nak sebut nama diaorang kat sini.. nak tau ym aku hahaha..

yang paling menarik semalam, malah lebih menarik dari cerita The Day The Earth Stood Still.. korang mesti pernah dengar pasal kisah arwah Hazwan yang dihukum gantung di atas kesalahan membunuh ex-awek dia dan boyfren baru ex-awek dia tu kan.. semalam encik guard tu tunjuk kat kitorang rakaman live dari penjara si Hazwan tu nyanyi lagu cinta tiga segi tu.. aku tatau la kalau2 korang pernah tengok.. tapi pak guard tu cakap memang video tu tak lepas kat public.. wallahualam.. hukum karma tu wujud.. baik di balas baik.. jahat di balas jahat.. marilah sama2 buat baik.. yang pernah buat jahat tu berazamlah untuk bertaubat key, pintu taubat sentiasa terbuka.. insyaALLAH...

erm... azam tahun baru aku ek...

settlekan azam tahun lepas.. hahahahaha...

c yaa.. muax!

10 comments:

princesslavender3 said...

tgk wayang sampai pg???
aku tiap kali new year pasti membuta.
terkejut sbb bunga api meletop je pehtu tdo balik.. haha! indah sungguh new yr aku kn.. tanpa aksi2 yg mengaibkn dan meloyakan tekak!

jeles eeehhh.. no.. no.. no.. hiks!



Word Verification : taleb
(pakcik taleb sebelah umah mak aku lama dah meninggal.. hmmmm... Innalillah..)

ONEXOX PLAN said...

innalillah...

tiap kali new year aku pon mcm shida, membuta.. nasib baik x buta bebetol.. alhamdulillah masih dpt melihat.. tp new year tahun ni aku dok ofis je buat keje.. bunga api pn aku tgk bunga api yang kt brush2 dlm photoshop.. pe nak buat.. sabor je ler..

"bangsa melayu zaman kini makin kurang bermoral.. ape kejadahnye sume ini berlaku.. sepandai2 tupai melompat, pandai lagi mat rempit berlumbe.. anarm melaporkan untuk tv 42 inci.."

army4war said...

perangai cam ni tak selalu kitorang lakukan kecuali terpaksa hehehe...

ari tu lewat balik sebab teman silolo sian dia.. ahaks..

ari tu memang pengalaman bagi aku la... tengok perangai2 orang... selalu dengar cerita n tgok kat tv jee..

its realy3x yukss guys!!!

princesslavender3 said...

aku pernah skali je tnampak peristiwa ngeri tu dpn mata.. time tu x tahu kul berapa pg aku n memember dok lepak kt steven corner den tetiba nyaris tercalit muntah kt member aku. sib sbb elak! ada plak yg mabok x hengat sampai kena papah2 tu beb! tu br kedai mamak. kt lain x tahu la nk habaq kot.. adeeeh.. nk mkn x lalu dah pastu weh!

sbb 2 agaknya nape BAPAK aku sll pesan "sebelum maghrib mesti dah ada kt umah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" (nmpk x tanda seruan tu?? lu pk la sendiri! haha)

katak© said...

hooo.. aku g new year 1430 je.. kat masjid wilayah.. tak tau pulak ade new year 2009.. rugi2.. nnti ade lagi tak new year tu..???







Word Verification - rhervera

army4war said...

shida - ha ah.. tu pasal orang2 tua suruh balik b4 maghrib.. tapi aku kuar dari opis pun dah maghrib.. cam ne ek..

katak - wah bagus bagus.. alhamdulillah :P

hehehe... aku anggap pengalaman berharga je. hehe.. kalau org tanye nanti, aku cerita la apa yang aku tengok, hope jadi pengajaran.. tp count down dalam wayang je, aku tak masuk joget2 samba tu hehe...

Anonymous said...

huak3x.. saje nk menyempit kat komen blog k migha~! hek3x.. bg aku, aku nyesal kot berade di tmpt kejadian.. mcm k migha ckp.. byk pengalaman di mlm kejdian..
cnthnye kan.. aku ade sorg kwn nih.. dier skrg baek giler tp dulu dier kate (bace btol2 dier kate bkn aku kate) dier jahat.. jahat tang mane aku xtau.. tp bile dier nk nasehat org, dier amik dr pengalaman dier sndr.. n mmg nasehat dier mahsyuk sbb pengalaman real kan.. bknnye diamik dr novel ke tv ke radio.. hihi (melampau2 lak aku menyempit kat sini.. hehe)
~!salam muhibbah!~

word verification: specot
(aku ade kwn name dier sheda tp org panggil shedot.. aku rase ramai pon.. terigt lak:P)

Anonymous said...

opss silap taip.. aku nk kate aku x nyesal hua3x

hegira said...

wah. wewayang eh??

eh. cuba tengok spirits. bukan abang spirit kita tu eh. tapi muvi kat wayang tuh.

macam best ajek aku tengok.

ok. pasal nyanyi lagu tu. aku ada cerita tergempar tentang itu. nanti aku blog.

ps. eh babe. takleh buangkan verifikasi kata tu ek? kadang aku macam rabun sket tak nampak. hahaha

army4war said...

silolo - heheh pengalaman buat kita 2.. tp aku tak sure mampu ke tak aku nk g kuar jejalan macam ari tu.. sebab tekak aku memang tgu masa muntah2 je ari tu.. euw~

hegira - kitorang kaki wewayang wahai hegira.. nanti aku usulkan pada ahli lembaga pengarah..

hah aku akan tgu pasal n3 lagu ko tuh..

oit konye n3 buat aku mcm nk pengsan semalam.. aku terkejut ada gambar hantu.. skang link blog ko pun aku gerun nk tgok, sebab aku tgok mlm tadi, nyaris aku tak pengsan hahaha...

baiklah aku buang word verification tu demi ko dan bangsa2 yang rabun cam kita ahaks!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin