Thursday, May 21, 2009

ikan keli VS lapar

insan2 prihatin yang tahu aku peminat ikan keli tegar, dengan tulus ikhlas msg dan ym aku memberi khabar yang menyentap hati aku hehehe...

berita mengatakan ada di salah satu kawasan ternakan ikan keli mengunakan kolam kumbahan air babi untuk menternak ikan keli... tekak aku kembang dengar berita tue.. walau aku bukan berada di kawasan perak wat masa ni.. bak kata pak tam.. "mana la tau kot2 ikan keli tu di export ke satu malaysia" krkrkrkkrrr...

tq seteri yang sudi bgtau aku pasal bende nie.. dan sue yang cuba menangkap gambar paper kosmo yang terdapat berita ikan keli tu untuk di send pada aku.. tp malangnya dia lupa bawak hp pada hari kejadian.. sengal!!

maka dikala tengahari yang syahdu, sedang aku chat dengan paktam, aku pun mengadu kat pak tam yang agak senasib dengan aku pasal kerja, dia tak de idea untuk buat animation iklan
proviton vitamin tenaga 15 saat.. aku pulak tengah muak tengok theme web aku yang sangat huduh design nyaa.. aku pun sukarela nk bg idea, tapi dia malas nak send kat aku pasal aku tak leh receive file.. pasal aku guna imo.im.. baiklah, aku terima penghinaan ini paktam...

aku tatau nak makan apa lunch, selalunya aku makan ikan keli huhuhu... tetiba pak tam ajar aku masak nasi goreng.. ape ke hee nye yob!


army
:ari ni aku makan ayam masak kicap la 8->
Adie JS:wahaha
Adie JS:smlm aku masak nasi goreng belachan
Adie JS:nasi gaul dgn mentega
army:bg resepi skit
army:aku nk try ;P
army:balik nie
army::D
Adie JS:nasi gaul + garam +mentega
Adie JS:tumbuk bwg puteh + belacan + bwg merah + cabai
Adie JS:letak ar sayur ape
Adie JS:letak ar udang ke sotong ke
Adie JS:goreng sehingga masak
army:aku baru tau gaul dengan mentega...
army:aku cuba ari ni :D
.
.
.

Adie JS:k la nak makan
army:aku nk g makan
army:aku jua
army:c ya
Adie JS:lapo bebeno ni
Adie JS:k
army:baik c ya
Adie JS:k
Adie JS:dah la
Adie JS:gi la makan
army:baiklah ayam masak kicap
Adie JS:reply ape lagi
Adie JS:ar ar
Adie JS:black paper
army:ye aa
army:bluek

baru beberapa minit yang lalu aku bangun untuk g lunch kerana dikelentong hidup2 oleh din yang mengatakan diorang akan turun makan pukul 5 petang.. aku tidak mahu pengsan di khalayak ramai menunggu lunch pukul 5 petang.. aku blur sebab aku lapa..

pas tu din kata.. "jangan g lunch duluu... nak ikut.. sebenarnya aku tipu ko pasal makan kol 5 tu.." erm... aku terima lagi dugaannya..

yes... syed dah bangun ajak makan... c yaa

arghhh... duduk balik sebab tunggu ajeed masuk opis dulu... ok aku di duga lagi...

5 comments:

starry~ said...

aku pasrah siot. tapi kat area aku ada org ternak sendiri ikan keli. kalo ko pencinta ikan keli boleh aku cuba suruh ayah aku belikan. aku masih boleh makan ikan keli. tapi beli dari org yg ternak tu sendiri. konfem xde kumbahan babies. :D

Silolo said...

huih cepat je setari komen yek. dlm paper tu kate penternak babi eh penternak ikan keli la. kene mtk pengiktirafan dari jabatan agama islam negeri. nk cek halal ke x.

saje info buat kita pencinta ikan keli. tp aku dah lame x mkn ikan keli huhu.

starry~ said...

lolo, aku laju sbb aku kena paksa baca. krkrkkrr.. kami mmg saling memaksa kalau ada entri baru. baru la mesra alam namanya. hahahaha

asbesstos said...

Hahahaha...din yang tipu kau berkali-kali tu mesti kacak orgnyer..hahhahahahhahah.....jgn marah2 mira...see..?? look at the sky...ada pelangi.......ahahhaha

army4war said...

seteri - best gak.. nanti aku singgah pasar sg buloh beli ikan keli.. sure terserempak mak n ayah ko tengah shopping kat situ.. pakcik.. makcik.. apa khabar.. cup.. cup.. cup.. cium salam cium tangan..

silolo - aku pun sejak dengar kisah sadis tu, aku tak makan ikan keli dah. wat masa nie.. nanti dah ada pengiktirafan halal.. kita makan key hahaha

asbesstos - kau didenda... esok lunch ko drive.. aku nak jadi mam.. bawak drift2 sampai naser muntah hijau okey?? hahahaha!!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin