Monday, August 3, 2009

1st day

titititi....
alarm hp cokia aku dah bunyi.. mata masih pejam, tangan meraba2 cari hp ikut arah vibrate.. otak ligat mengingatkan pukul berapa aku set jam malam tadi..

yesss dah ingat.. 5.55am DAMN!! y so early uhuk uhuk uhuk...

tunggu lagi sekali la alarm bunyi... zzZZzzzZZzz...
tititititi....
huh.. okey okey.. aku bangun..

celik mata nampak kak ngah masih berselimut, mak pun masih berselimut.. huh huh.. pejam balik mata.. wat sakit hati je.. jalan sambil tutup mata.. sebab 1st.. tanak sakit hati tengok diorang masih lena.. sebab kedua, masih ngantok.. zzZZzzZZzzz...

aku rasa aku mcm buak sekolah darjah 1.. aku siapkan segalanya.. kereta dah isi minyak siap2.. baju aku dah gosok siap2 gantung dengan tudung.. file registration aku dah siap2 letak atas meja solek aku beserta handbeg.. sandle aku dah keluarkan siap2 letak tepi pintu.. hahaha... bukan pasal aku xcited, aku takut aku blur di pagi hari, sebab mengantok.. maklumlah dah biasa bangun kol 9, kali ni bangun kol 6 hahaha... menggerikan..

plan nk keluar rumah kol 630 konon.. pukul 650 baru aku kuar rumah.. cuak gak.. aku sebagai pemandu berhemah, memang mengikut had laju yang ditetapkan 110km/j memang tak berganjak meter tu.. tak turun tak naik.. aku takut lambat.. then yesss.. kol 715 aku sampai dalam uitm...

terus aku g daftar.. sempat berkenalan dengan azma dengan kak lin, kitorang bertiga la sama2 bersoal jawap cam ne nak isi borang yang confuse ni huhu.. diorang best.. tp malangnya department lelain.. azma bekerja di fakulti seni.. kak lin di department HR.. sempat tukar2 no phone.. caaayalah kowang hehehee..

aku kene lapor diri di PSMB = Pusat Sistem Maklumat Bersepadu
status aku masih belum dikenal pasti, samada aku staff unit STAR atau unit ISIS.. dan esok aku dah kene menghadiri bengkel, sebab aku tak buat apa2 dok opis hahaha..

lunch dengan fisha.. thx fisha.. kalau tak sanggap aku dowh!! balik pun dengan fisha, even kereta lain2 hahaha..

kuar opis kol 5 tajam.. masuk ke kereta kol 520.. drive masuk hway bukit raja keluar salah simpang.. patut kuar simpang kota damansara.. terkeluar simpang damansara/petaling jaya.. haaaa ngadap jem gak.. siot tol..

ok nite!

*nota lutut - dah kol 12++ time aku tido ni.. tu pasal aku type lelaju hahahaha... gud nite!

19 comments:

brickbracket said...

aku pun baca secara laju-laju!
selamat bkerja tuk ko!

asbesstos said...

Eleyh... kekunun tidak xcited..padahal sungguh xcited..baju gantung.. side baju sgt tajam digosok... kasut disusun sebelah-sebelah... kereta diparking menghadap kedepan.. kunci kereta pun dah sesiap tinggal dalam kereta sebab esok pagi tinggal start je and gerak... selain itu roti juga telah siap disumbat dalam mulut sebelum tidur supaya bila bangun tinggal kunyah je... kaya dan butter sume telah dicampur sekali... huhuhuhuhu

army4war said...

ishida kuachi - aku baca balik pun, aku paham perasaan ko.. memang kne bacalaju2 untuk mendalami watak.. hahaha..

kudeng - sadap u!! ko memang dr dlu lagi aku perhatikan memang ada perasaan iri hati kat aku.. 1st memang sebab aku cumel dari ko.. yang lain tu mungkin sebab perbezaan fahaman parti politik.. hahaha.. aku libas ko dengan paip getah nak??

Anarm said...

@asbesstos: wahahaha.. xleh blah.. btol2 excited gaya camtu.. kah kah!

@army4war: sakit la libas ngn paip getah.. libas dgn kepala tali pinggang lg best..

joesama said...

wahahah..kuden hang tetinggai satu bende..tudung disidai kelawar dan cj7 dimandi bersih termasuk gothik di polish tayar..termasuk jgak style ketawa yg baru dpraktik sebelum tido..miyahahahah..selamta bekerja dan belanja ak lpas dapat gaji..

asbesstos said...

hehhehe..ye Anarm..beliau kalau xcited mmg begitulah ngupenyer.. masa dia xcited nak makan kfc.. bergegar lantai dia asik hentak2 je.. wifi opis pun leh putus2 gelombang.. gile kentang...

Joe.. hahahha..xleh bla sebelum tido praktik ketawa..hahahaha... tp mmg betul pun..beliau kan pelik

army4war said...

anarm - weh bila masa ko dengan kudeng bersekongkol... rasa diri ini diperkotak katik.. ko dah tak back up aku huhuhu

joesama - deym joe!! aku gelak natural beauty la.. tak perlu praktis gelak.. siot ko.. nanti aku jumpa ko tepi jalan tengah melenggang balik dari keje.. aku langgar ko dengan gothy!! ali, tikus pink dan cj7 pun setuju dengan aku nk langgar ko.. deym joe!!

kuden - plz la kudeng, sejak bila ko bersekongkol dengan budak anarm ni... wifi putus tu pasal ko asyik main utube je hahaha tgok muvi lawak jepun lagho.. hahaha.. bukan pasal hentakan kaki aku.. pasti aku hentak leher ko palk key!!

starry~ said...

takde komen. selamat bekerja. moga berjumpa jodoh di sana :)

opaq said...

hihihihi...amin..semoga kerja ko dirahmati oleh-Nya dan diredhaiNya

asbesstos said...

Hehehe.. Hari pertama beliau dah ade hati ngan student sem 1 kat UITM sane.. bape kali dh mira aku pesan jangan cari anak ikan.. dak2 tu baru nak sem 1 diploma lak tu.. aduishh...

lepaskan mereka..aku tau.. ko usha dowang sbb nak duit PTPTN je kan??hahahahahhaa

niz lat lop said...

ha. semoga berjumpa cinta disana. bercinta bukan takleh bahagiakan mak sayang oi. hak hak hak.

army4war said...

starry - hahaha... aku aminkan semua doa yang baik2 dari korang.... semoga semua pun bahagia.. AMIN..

opaq - AMIN.. tq opaq.. semoga kita sama2 dirahmati oleh-NYA.. insyaALLAH

kudeng - arghh!! sengal.. tak kuasa ngorat anak ikan.. dah la gaji aku cikit.. tak pasal2 nanti dia suh aku bayarkan ptptipu diorang.. ptptipu aku pun banyak lg dowh!! din sengal din sengal din sengal (sila ulang 10 kali sambil lentok2kan kepala kekiri kekanan dengan gaya kengkonon gojez)

kak niz - adush... nape semua wish bebende cin** ni.. adoi adoi.. saya muda lagi, baru 15 tahun.. hahahahahah =))

asbesstos said...

kawen je mira.. sempat lg sebelum puasa ni... sanding leh wat lepas raya.. pe de hal...

army4war said...

kudeng - aku cantas gak kepala ko kudeng!! aku tgu ko tere snap gambar wedding dlu, cecepat blaja hahaha.. baru aku pk nak kawen hahaah...

katak© said...

mira.. jom kawen ngn aku...

Silolo said...

smuge lancar~! (antara komen teringkas aku pnah hntr. huh! dah jd pnjg)

army4war said...

kataks - ni seketul lagi nk kne cantas dengan aku.. atau ko nk kene libas?? pilih katak pilih!!

lolo - baeklah(antara komen yg ringkas gak, tadi dah jadi panjang gak skang nie, malas lagi panjang dr ko hahahah )

yosh said...

perghh suspek ar same ko..bgn awal tuu..punch pon awal...1st day la kate kan....hebat ko gayah hahhaha

army4war said...

yosh - ye la temah.. org baru perlulah skema.. pakwe aku fariz tu sihat ke..?? nama pakwe aku dengan nama anak nik sama ye temah??

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin