Thursday, August 27, 2009

Highway


:: hari ni saja melewatkan diri datang ke opis dari hari2 sebelumnya.. 2 3 hari lepas aku testing keluar awal dari rumah untuk memastikan, aku akan sampai opis sebelum pukul 730.. waktu yang paling ideal untuk keluar rumah ialah pukul 650 pagi, aku akan sampai opis 723 pagi.. WOW~... semalam dah hantar borang permohonan masuk keje pukul 730 pagi n balik pukul 430 petang.. selalunya aku akan masuk pukul 8 pagi n balik pukul 5 petang.. tapi dalam bulan puasa ni.. aku tak sanggup mengadap jem pada pukul 5++, waktu semua warga kota sedang berpusu2 balik untuk mengejar bazar ramadhan di kawasan rumah masing2 dan berbuka puasa bersama2 family.. memang sangat2 jem di depan jaya jusco bukit raja.. ::


:: seperti setiap pagi aku akan ikut highway NKVE.. laluan yang akan aku ikut ialah dari tol kota damansara ke tol bukit raja.. ::


:: aku drive guna lane ke 2, agak selesa lane ke 2.. tidak terlalu relax tidak terlalu stress berbanding lane 1 dan lane 3.. ::


:: kalau lane 3 terlalu lengang.. terlalu bosan.. terlalu selesa.. terlalu relax.. terlalu baik.. terlalu sopan.. terlalu terlalu ::


:: kalau lane 1 terlalu stress.. terlalu laju.. terlalu emosi.. terlalu agresive.. terlalu berlagak.. terlalu sombong.. terlalu terlalu ::


:: kalau lane 2 agak stress.. agak banyak.. agak emosi.. agak agresive.. agak sombong.. agak beralah.. agak hormat.. agak sopan.. agak agak ::


:: tapi bila aku sangat bosan.. sangat relax.. aku akan guna lane 1.. sangat xcited.. sangat teruja.. sangat interesting.. sangat pantas.. sangat sangat ::


:: jarang guna lane 3 :: sekian ::


*nota lutut - sila kreatif ketika membaca n3 ini hehehehe....

5 comments:

asbesstos said...

aku cuba pegang stering dlm kete saga aku.. and wat2 bayangkan keliling aku penuh kereta jam.. tapi aku still x rasa se-stress ko..hahahahahhaha

army4war said...

kudeng - mengong!! sengal la ko kudeng!! kah kah kah.. nasib aku berpuasa... kalau ikutkan stress aku terhadap ko.. aku santau ko.. opss.. lupa pelesit belaan aku kne rantai.. after raya okey!! pomis tau~

starry~ said...

aku sangat stress bulan pose. tapi sabar aje. mmg slalu jam. KALAU TAK JAM BUKAN KL NAMANYA. ingat pesan atuk. sabar. sabar. sabar. sabar.

army4war said...

seterika - tadi jem pasal hujan.. aku kne hon 2 kali.. sekali hon memang aku salah, tapi tak salah sangat, pasal ujan, aku tak nampak ada lori laju dr blakang.. sekali lg kne hon aku kat lane 3.. kalau nak laju g lane 1 la.. padahal aku bawak 80 bukan 20.. bodo punya kereta eh bukan kereta bodo... pemandu tu yang bodo!!

katak© said...

aku baca sambil membuat pergerakkan tangan. yang sangat terlalu..

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin