Monday, August 10, 2009

macam biasa

pertama kali itu banyak misterinya..
banyak kuderat perlu ku simbah..
banyak tenang harusku lakon..
banyak manis harus ku ukir..

hati diramas waktu..
jiwa ditikam detik..
akal di tujah masa..
batin makin lemah disiksa..

tiba2..
lunaknya nyanyian itu..
lama ku nantikan..
ikhlas kedengaran..
senyuman terbalas..

kutadah ikhlas untuk hati gundah kau..
ikhlas ku fahami setiap bait kata..
kubisukan diri membiar suara kau bergema..
walau alam tidak bergegar..
aku masih mendengar..

macam biasa..

9 comments:

starry~ said...

amboi sejak balik tengok sabri yunus ni memasing bersajak. krkrkrkr

pas ni kite plak baca sajak memasing kat chiziwizi. ei. sapa tah nak tengok. hahahaha

asbesstos said...

mira.. nape kalau ko wat sajak/syair.. penyakit typo ko xde eh? pelik la..

ni lap lop said...

pewit!

army4war said...

seterika - oi mana gambar aku dengan abg sabri yunus haha.. yang tak fokus beratur di belakang!!

asbesstos - sebab aku semak banyak kali sebelum publish la sengal!! dush dush dush!!

kak niz - prooot~

opaq said...

ada orang marah ko eh..

meh aku marah dia baliik..

army4war said...

opaq - hahaha... jom marah dia sama2 nak.. 2gehther2 dengan ko haha.. tak de org marah aku

ntah.. aku pakai type je ikut jari aku hahaha!!

akira said...

miera the jiwangs..
aku sakit perroooot.. :D

asbesstos said...

Mira didalam kemachoan.. terpalit kejiwangan...

Dalam hati ada taman...

army4war said...

akira - baru kutuk aku terus sakit perot.. haaa pengajaran tu hahaha!!

kudeng - tu namanya jiwa seni.. ko apa tau.. huh!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin