Tuesday, August 18, 2009

New Template.. New Banner.. New Look

:: ni adalah banner blog lama aku.. masa ni, dalam otak aku dah set nak jadikan template blog aku gothic.. tapi bila dah siap, template aku jadi jiwang pulak hahaha... last2 aku tampal handyplus dan effect darah meleleh supaya nampak gothic.. tapi sekali tgok.. gabungan pompuan tu dengan darah, dah macam blog hati terluka plak hahaha... bantai je la hahaha ::

:: dengan dorongan bebudak sengal yang suh aku tuka template kudeng dan joesama.. cubaa pertama yang aku lakukan, semua plugin aku ilang.. cam nak meraung aku masukkan satu2 plugin aku termasuk link dalam blogroll aku huhu... dalam masa yang sama.. kudeng dan joesama dah pun customize template memasing.. ces belagak betul mereka.. ::

:: aku dah mula bekerja di UiTM Shah Alam 2 minggu lepas.. setakat ni, aku masih belum dapat task lagi, aku diarah membuat manual guide untuk system iCRESS.. bila dah settle, aku terus customize template blog.. at least aku main dengan code walaupun hanya css.. then terhasillah template blog aku skang nie ::

::aku mintak tolong kudeng buatkan banner blog aku.. sebab aku tak creative.. banner sebelum ni, aku buat 2 hari 2 malam hahaha.. padahal hasilnya tak la memberangsangkan kih kih kih ::


:: cubaan menyakitkan hati aku oleh kudeng agak berjaya.. walaupun aku sudah membuat persediaan rapi mental dan fizikal bagi menanggani masalah mental beliau.. di atas inilah banner yang pertama yang dia pass kat aku.. lepas tu, dia paksa aku upload jadikan banner blog aku.. huh sengal punya budak.. deym din ::



:: ini lah hasil seni yang dicipta oleh si kudeng.. tak sia2 aku paksa dia setiap hari supaya buat banner untuk aku.. sampai dia invi kat aku.. aku tinggalkan offline msg.. dia off handphone.. aku tinggalkan voice mail.. aku shoutbox kat blog dia.. semata2 memaksa dia membuat banner untuk aku ahahaha... (aku berdusta je) ::

:: menurut beliau, 2 jam setengah dia buat banner, pas tu letop dia hang (padan muka) semua ilang.. pas tu dia buat balik dalam setengah jam sebab idea n structure semua dah ada.. aku hargai perit getir ko weh.. so aku buat la n3 ni sebagai penghargaan.. hahaha... i like this banner .. macam ko cakap tadi.. kalau aku tak suka pun, aku akan cakap suka.. hahaha memang sangat betul... tapi skang memang aku suka, aku kne cakap suka gak kan.. kih kih kih ::


*nota lutut - hari2 aku publish n3 baru.. uhuk uhuk uhuk..

15 comments:

starry~ said...

aku faham ko free skrg.

err aku pun mula kurang faaham dgn ko. imej gothic ko makin pudar. apsal ada lantai papan kat belakang ni. aku feel ko romantis dlm gothic.

pendapatan aku sbg designer, aku suka papan tu, aku suka banner tu. aku suka terutamanya warna purple untuk tarikh tu. tapi aku kurang suka bunga kerawang ko yg repeat tu. tulisan purple of kos i like.

sekian. tu pendapatan aku je. jgn amik kira. designer pun buat silap :)

asbesstos said...

Muahahaahha.. sengal yang amat entry ko ni..aku xtau samada mengutuk atau memuji..hahahahaha...

neway ada benar jugak kata si seterika...kerawang berulang ko antara sleck kecik.. yg keeeeeccccciiiikkk punya sleck.. but bila mende tu kat sebelah2 gambar akhil khay.. nampak sesuai plak kerawang tu... hahaha...

army4war said...

starry - papan tu sebab aku rasa masuk dengan kaler post n sidebar aku.. aku terpaksa ketepikan imej gothic sebab kecelaruan identiti haha... nasihat kerawang tu, aku take note.. setakat ni, tak de lg yg menarik yg aku jumpa.. ada perubahan nanti aku roger..

kudeng - hahaha.. n3 ni untuk ucap tq kat ko, dalam masa yang sama memperkotak katikkan diri ko sebagai budak praktikal x-opis aku dlu hahaha.. pasal kerawang tu pun sama gak... aku cari yg lain..

brickbracket said...

percuma la sgt kan!!

aku punya komen plak.. template kali ni agak gegirl ckit.. nice.. cool.. tp mcm ada yg kurang tp x pasti kt mana.. mayb kt border yg kaler putis tu ko standard kn kasik perpel jgk ke.. xnk byk2 kaler.. kang blog ko jd blog pelangi.. kaler2 byk ni zmn URTV je dulu.. hahhahaha.. yg lain.. SYABAS!

rememba aku ekaunten bukan designer.. so jg pakai bahasa yg aku x paham! reti??!

Silolo said...

hehe. ermm cdgn je ni. k migha letak la gmbr jiwang (x-banner tu) kat tepi. buat kenangan. haha kunun portfolio perubahan gothic to romantis.

kerawang skrg ni ko xtukar kan? xtau nape aku suke je kerawang2 tu. hehe. so kompem aku xkan bermadu ngan seterika. haha.

army4war said...

shida - oi ekaunten.. mana ko tau urtv sumber inspirasi aku.. aku dah cuba ketepikan masalah peribadi aku tu.. mungkin lepas aku alter skit border tu kasi kaler purple, ia akan jadi tema majalah ilmiah.. tq bg komen2 haha..

lolo - nanti aku cuba masukkan, kalau2 cun, aku letak.. tq cadangan tu.. pasal kerawang tu.. memula aku tak setkan, so dia repeat sesukati, skang aku repeat-y so skang dia repeat ke bawah je.. better then b4 aku rasa.. tq tq bg2 cadangan hehe

niz said...

komen i sebagai god of designer..wah gile! kakakak... overall ok.

macam SIDAH SEMAN cakap, girl2 sket. so..konsep gothic tu dah mmg outofspace lahkan. mungkin naluri UITM u semakin terserlah. warna purple ala ala lencana sekolah kiter bersama.

background dinding rumah setinggan dah cun. banner pun dah cun. kerawang tu memang semak sket. buang je la.biaq pi grey je sudoh. jangan dengar cakap LOLO. dia tau apa. dia bukan designer. wah gile! hahahaha. cabooot!

orang lain suke nih, tapi i tak suke. Bar itam bricks kecik purple tuh. i rasa tak cun.

So, anda layak ke pusingan seterusnya. kita jumpa di Holiwud!

army4war said...

niz - ok gua degil skit je.. gua suka kerawang tu sebenarnya.. mungkin naluri gua dalam uitm ni mempengaruhi taste gua jadi gegirl haha.. ces tol!! so gua letak ujung bawah belah kiri.. gua harap.. template gua tak menyebabkan u ols sakit mata hehehe...

sapa yang gua kenal sebagai GD, nanti gua akan dera.. sapa suruh lu GD.. nasib arrr.. haha.. lain kali jd programmer, gua tak usik luu.. =))

¶A.K.I¶ said...

hello n hai! like ur blog~ mber kuden kn.. aki br buat blog.. so like 2 invite 2 follow k! =)

Silolo said...

salam~! =))

1. k nis~!! boo~! mira, kite sebulu~! yes! yes! i like d kerawang2!
2. mira, xyah buang la "Bar itam bricks kecik purple tuh". saje bg dengki k nis~! pdhal aku pon xtau kat mane bende tu =)) kalo letak position x, y dier, leh gak aku carik. >:)

jaa~!

army4war said...

aki - hai aki.. selamat datang ke dunia blog.. ewah poyo lak.. hehehe.. blog ni suka suki je.. tq sudi singgah

lolo - hahaha... untuk tahun ni, template ni dah officially jadi template rasmi blog aku hahaha

tq kat kengkorang yg sudi kritik2 blog ni, dan kepada penyumbang idea dan banner.. tq very much fren!! hahaha!! thn depan aku nk lgi kih kih kih.. ko buat 2 jam, aku buat dua hari :P

opaq said...

yang paing penting aku nak komen ialah..

i like u...
hehehe...

army4war said...

opaq - i knew~ auuwww~ me 2 me 3 me 4..ahaks.. hahaha....

joesama said...

cerita sebenar:

kuala lumpur,22 ogos 2009. Aku pengsan ketika membaca entry di page ini kerana terlampau kepurplean.tp ak tabahjan ati setelah ak sedar dari pengsan ku untuk menulis komen ini. peringatan utk mirang.akaldanotak.blogspot akan bertukar lagi template nyer pabila ak rajin.hahhaha.sekian.wasalam dan selamat bersahur..

army4war said...

joesama - sari berita sengal... padan muka ko... penat wooo aku wat tempalte nie.. hahaha... tak pe.. nanti template ko berubah, aku nak mengubah template aku gak.. tu menandakan simtom2 busuk ati tu aku ada sikit.. paham!!?

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin