Monday, August 17, 2009

Selamat Pengantin Baru Akhil Khay & Waheeda

aku layanz hotfm otw aku ke shah alam pagi tadi.. topik hari ni "keputusan yang paling sukar diambil" (lebih kurang la bunyi dia)

tajuk pagi ni dipilih sebab berita perkahwinan antara Waheeda dengan Akhil Khay.. kebanyakan orang yang mengikuti kisah pergolakan perkahwinan Akhil Khay dengan bekas isterinya Maizawati, pasti tahu tentang kisah terbaru nie

sempat Faisal Ismail memberi amaran kepada pendengar "kami bukan mahu anda semua komen pasal perkahwinan Akhil Khay dan Waheeda, tetapi kami mahu anda menceritakan pengalaman anda membuat keputusan yang besar dalam hidup anda... Waheeda juga akan bersara dari duninya nyanyian selepas bergelar isteri selepas menjadi isteri."

nampak sangat pihak HotFm juga tahu pendapat pendengar dalam hal ini sampai mengeluarkan statement sebegitu.. hehehe.. aku rasa kalaulah HotFm tak filter dulu pemanggil, sure ramai yang mencarut2.. maki hamun dalam talian..

sampai opis je, bebudak opis kecoh2 pasal aksi2 ngeri Akhil Khay dan Waheeda selepas pernikahan mereka.. syok betul Akhil Khay peluk "isteri baru" dia si Waheeda.. Si Waheeda pun dengan perasaan seronok dan ghairah yang sukar dibedung gelak besar lepas di cium oleh "si duda bergelar suami pertamanya". tiada perasaan bersalah di wajah masing2.. mungkin mereka mahu tunjuk pada dunia bahawa, hubungan mereka halal dan dari segi hukum syarak tiada salahnya.. masyarakat tidak boleh mengherdik mereka atas dasar halal haram perlakuan mereka.. tetapi, mereka sangatlah layak berasa malu dengan perbuatan mereka..

beria betul Akhil Khay menafikan hubungan dia dengan Waheeda di media massa.. lepas penceraian talak 1 terhadap bekas isterinya Maizawati.. segala penafian yang dibuat oleh Akhil Khay dan Waheeda terbatal dengan berita "gembira" perkahwinan mereka..

yee.. aku tau tak baik mencaci orang yang mendirikan masjid bagi mengelakkan maksiat.. tapi sebagai masyarakat yang prihatin, aku tetap ingin menyatakan ketidakpuasan hati aku ni.. sebagai seorang perempuan.. sebagai seorang melayu.. sebagai seorang islam.. aku kecam hebat tindakan Waheeda yang merampas kebahagiaan suami isteri itu.. dan aku kecam gak lelaki yang tidak berfikir panjang dalam membuat keputusan yang bakal meninggalkan impact terhadap anak2nya sendiri..

aku doakan perangai Akhil Khay tu berubah bagi mengelakkan Waheeda dimadu hehehehe..

Layanzzzz~






*nota lutut - macam2 ragam manusia yang sentiasa mahu hasrat hatinya dipenuhi.. semoga ALLAH lindungi aku dari perkara2 yang ALLAH murka... AMIN~

15 comments:

brickbracket said...

hahahah!

hahahah!

hahahah!

hahahah!

doakn je la kebahagiaan dorang beb.. kan kan kan.. aku pun terkejut tgk berita mlm td. tp da kenyataan nya begitu..

tp u don wori.. waheeda bersara shahida still kt cni lg.. hakhak

niz said...

hahahahah....

jodoh demeh.

army4war said...

kemain ko gelak ek!! aku hangun je dengan waheeda tu hahaha... sebab dlu pernah minat dia hahah.. tuyang emo terlebih sudeee!!

yee aku tau shida masih di situ.. duduk sadap2 kat situ, jangan noty2!!

army4war said...

kak niz - jodoh tu memang ditentukan, tp keputusan menceraikan isteri untuk kawen dengan waheedee yang teman tak pueh ati tu.. hehe...

brickbracket said...

alaa skang kalu ko minat kat shahida pun apa de hal kn?? kah3

army4war said...

shida kuachi - aku kne minat ko tang mana?? kalau ko izinkan aku tolong kancingkan.. ada risiko aku meminati ko.. ada bran??!!!

katak© said...

cool..!! aku suke akhil khai.. aku suke.. waheeda pon aku suke. huuuu.. hak hak hak hak (macam menari dikir barat.. angkat 2 tangan codong sikit ke atas..)

asbesstos said...

hehehehe...akil khay ni xleh bla arr... wat comeback sebagai ustaz then dh popular sket lupa diri plak.. mementang waheeda tu agak comel.. tapi beliau ni busut ati gak x nak dimadukan...

well kepada isteri akill... u deserve better than ustaz tak diiktiraf tu...

aku malas ngata lelebey..kang dr kudeng kacak..jadi kudeng kemek...hahahahha...

army4war said...

kataks - ko memang katak.. ces tol.. baiklah, mulai ari ni aku panggil ko akhil baligh! sempena ko minat akhil khay hahahahahaha!!!

kudeng - memula aku minat dia.. masa dia roskers aku tatau pun sapa mamat ni.. lepas dia dapat hidayah, alhamdulillah la.. tp tetiba perangai mengong la plak.. waheeda pun bangkai gak hati dia rupanya.. minat gak minah ni dlu.. DULUU.. skang tidak lagi.. .. cesss...

niz said...

akhil baligh! hebaq ah name! hahahahahaha! adoi..pewot saye sakit gelak!

army4war said...

kak niz - hahaha... sememangnya beliau sudah akhil baligh.. so beliau tidak boleh marah saya.. hahaha!!!

katak© said...

ah.. dengki.. aku suke watakwatak jahat nih. espeyseli, waheeda.. huuu..

brickbracket said...

aku mmg x kenal ustaz tu sehinggalah beliau digosipkn dgn waheeda.. gila x glamer.. x mana yg dia ngetop tu ek??

Silolo said...

dulu minat tomok. pastu dier dah jd jutawan. k migha dah x minat.
dulu minat waheeda n akhil hayy. skrg diorg kawen. ko dh x minat.
dlu minat ali. tp sbb dier ***. ko dh x minat.
dlu minat ikram. skrg dier *** gak. ko dah x minat.
hmmm..
.
.
.
hehe lapa la plak

army4war said...

katak - u are evil!! aku tak suka waheeda.. aku tak suke akhil khayy.. ko memang akhil baligh!! huh hahahaha!!

shida - aku kenal dia lepas orang asyik cakap dia cencem dan alim!! aku minat gak ckit2.. pas tu tatau plak perangai cam haram.. huh (emosional)

silolo - wah banyak statement yg salah dr ko ni.. dlu aku tak minat tomok.. skang pun tak minat, just kagum dia leh menang..

ali aku minat dia dulu kini dan selamanya.. bila plak dia *** ni yg nak marah ni.. pitenah

skang aku suka tgok lakonan pojiah gous awek ikram..!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin